• *cissi*

Någon som gift sig i Las Vegas?

Hur var det?

Vad ska man tänka på? Vart bodde ni? Vart gifte ni er? etc.

Alla tips och idéer är välkomna!

• Svar på tråden Någon som gift sig i Las Vegas?
  • Vegasbruttan

Vi ska gifta oss i Las Vegas 26 augusti. Ska bo på Flamingo....

• Vegasbruttan

Man kan göra det sänt över webben. Så med andra ord kan du skicka ut lyxiga inbjudningar som till ett vanligt bröllop men med info om att de får logga in på en hemsida.

• Vegasbruttan

Hallå Cissi, vart tog du vägen?

• *cissi*

Vegasbruttan: har du bokat allt i förväg? vad kostar det ungefär? Vi har planerat att gifta oss i maj nästa år.

• tindra!

Jag har inte och ska inte gifta mig i Las Vegas, men ÄLSKAR staden så här kommer lite tips.

Se till att bo på lokalt på strippen, då är det gångavstånd till ALLT!
    (man kanske tänker att man lätt kan ta en taxi, men nej, man gör inte det)

Om det finns barn i sällskapet rekomenderas Circus circus, men inte annars.
    Ceacars Palace, underbart (kanske lite dyrt, om man har otur)
    Överhuvudtaget när man ska boka boende, så kolla i god tid, ibland kan även priset skilja flera hundra kronor bara dag från dag.

Är man i Las Vegas måste man även åka till Grand Canyon, hyr en bil och åk själv, tar ca 4-5 timmar enkel väg men det är härligt att se landskapet som skiftar mil till mil. Vill man kan man bo kvar vid GC, om man inte vill åka hem senare samma dag.
    Men det är det mest fantastiska jag sett.

Dröm:
    Ute på en klippa vid Grand Canyon, vigsel!!!!! I solnedgången, oooooh, så härligt! Nåja, en dröm som sagt.

Vad mer att tänka på.
    ska fundera.

• Too Be  gift nu

Jepp, jag och min man gifte oss ute i nationalparken Valley of Fire i Las Vegas.

Vi bodde på Treasure Island som var kanon, men dom felsta hotellen på stripen är OK. Det finns allt från budget till lyx.

Det enda du behöver ha med dig är pass.
    Sedan går man till Conunty Clark Courthouse och får ut en "marriage licence".
    När ni sedan är gifta så får man ett "marriage certificate" som man tar med hem till Skattemyndigheten och så blir det registrerat i Sverige.

Las Vegas är en kanonstad !
    (vi ska tillbaka i maj nästa år)
    Nåt annat du undrar över så fråga på ;)

Här är våran hemsida och bilder från vårt bröllop:
    marcus-annelie.weddingannouncer.com/

• *cissi*

Toobe: Underbar hemsida! Nästa precis likadant som vi har tänkt oss! Klänning, smycken, hår, färg-tema... Får man fråga hur mycket resan och bröllopet kostade totalt sett ungefär?

• Too Be  gift nu

*cissi*

Jag försökte kolla tillbaka på vår budgetsida och det var ungefär så här:

*Flyg: 17000kr (beställer man tidigare finns det mycket billigare)
    *Hotell: 11500kr (där kan man också hitta mycket billigare)
    *Bröllopspaket: 30000kr (med allt inräknat inkl video & fotograf) - bröllopspaket finns i ALLA prisklasser
    *Hår& Makeup: 1100kr (kanonduktig och billig)
    *Licence &Certificate: 455kr
    *Kläder: 5200kr för min klänning och 1800kr för Marcus
    *Ringar:23000kr
    Smycken & Skor: ca 700kr

Sedan hade vi med oss fickpengar utöver det.
    Det beror även på hur dollarn ligger när man växlar !

Vegas är en sådan härlig stad och vi är så glada att vi kan åka i maj igen nästa år !!

• Troll-P

Vi ska på semester till USA nu i höst och fick tipset att stanna där på vardagar. Det är billigare för på helgerna kommer alla som ska dit "över helgen".

Vi ska dock inte gifta oss när vi är där:) Tar det här hemma även om Valley of fire är VÄLDIGT lockande!

• Troll-P

:) med "där" syftar jag naturligtvis på Las Vegas

• *cissi*

Jag har kontakt med www.chriscarl.se som anordnar resor till Las Vegas, är det någon som har någon erfarenhet av dem?

Funderar på att köpa min ring på plats i Vegas, är det (som jag tror) billigare att köpa en ring där än här hemma i Sverige?

Svar på tråden Någon som gift sig i Las Vegas?