Inlägg från: Fröken smultron |Visa alla inlägg
  • Fröken smultron

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Bra initiativ, Louise14!

Rosenlarv, Nu har jag beställt en egengjord bok. Hoppas hoppas hoppas att de hinner få den färdig innan bröllopet så att jag kan ge den som morgongåva!

Sitter här och är lite småpirrig för m2b:s skull. Han ska bli kidnappad på jobbet idag. Sken-svensexa. Så han kommer att komma hem i kväll och vara lite rund under fötterna. Sedan kommer hela killgänget komma hem och hämta honom ur sängen imorgon bitti för att köra riktig svensexa hela helgen. Spännande att se vad de ska hitta på!!!

• Fröken smultron

Ölandstok: Min sambo har tur och blir inte så väldigt bakis. Eller också är han bra på att skärpa sig och inte visa hur dåligt han mår. Tror nog att han blir mest glad över att svensexan pågår i dagarna tre!

Vem vet, de kanske har planerat något för mannen din utan att du vet om det? Jag har inte blivit informerad alls om vad de ska göra med min m2b. En tjejkompis som råkade försäga sig lite bara...

• Fröken smultron

Louise14, Känner mig rätt säker på att du kommer att bli hippad den här helgen

• Fröken smultron

Ölandstok, Jag håller med. Möhippa känns inte så jätteviktigt för mig heller, även om jag inte kan förneka att jag skulle bli väldigt glad ifall de hade fixat något.

Jag gläds faktiskt mer åt svensexan eftersom jag vet att sambon verkligen kommer bli överlycklig. Han har varit så osäker på huruvida någon kommer vilja ordna något för honom, och nu får han se att de ordnat värsta grejen. Att veta hur glad han kommer bli gör mig också helt lycklig!

• Fröken smultron

Jag håller nog med Louise14 om att det verkar som det verkar vara mindre förnedringsuppdrag på möhippor nu. I alla fall har vi inte haft några såna saker på de hippor jag har varit med på. Och eftersom vi har varit snälla mot de kompisar som hittills har gift sig så hoppas jag att de ska vara det mot mig också om det nu blir någon möhippa för mig...

Men allt beror ju på bruden i fråga. För min del skulle jag tycka att det vore mysigast att bara ha gott om tid att prata och umgås.

• Fröken smultron

Vi har flera sånger i vårt festprogram. Det har det alltid varit på alla bröllop jag varit på så jag trodde att det alltid brukade vara så?
    Jaja, där ser man hur olika det kan vara... Fast det finns aldrig några "måsten" när det gäller bröllop har man ju lärt sig här på BT.

Alla sånger som vi har med har "bröllopstema" och många av dem har till och med våra namn i texten. Har en duktig kompis som har hjälpt till att ta fram sångerna.

• Fröken smultron

Louise14: Nu ska du ha fått mail.

• Fröken smultron

Hej hej! Har varit en hektisk helg. Visste att sambon skulle bli upplockad på svensexa i lördags morse och mycket riktigt så ringde det på dörren tidigt tidigt på morgonen. Men det var ju alla tjejerna som stod utanför. Det var dags för möhippa! Jag blev helt chockad och jätteglad också förstås!

Vi hade en helt underbar dag. Flera roliga aktiviteter, men samtidigt också gott om tid för att bara sitta och ta det lugnt och prata. Tärnan och ett par till hade fixat och grejat mer än vad jag någonsin vågat drömma om så jag har inte en aning om hur jag ska kunna tacka dem. När det är dags för deras bröllop är det jag som fixar ihop världens bästa möhippor för dem!

Sambon fick svensexa i dagarna tre, så han var bra sliten igår kväll!

• Fröken smultron

MSW: Haha, det måste vara det kvinnliga sjätte sinnet! Jag vet precis vad du menar med att man blir lite skakig och darrig. Är väl pga spänningen för vad som ska hända under dagen.

• Fröken smultron

Jag tänker ha slöja i kyrkan och vid minglet utanför kyrkan. Sedan tar jag troligen av mig den innan middagen. Då får man ha både och!

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)