Inlägg från: danis |Visa alla inlägg
  • danis

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Vi ska också ha lite sånger i vårt häfte men sen vet jag inte om det sjungs något men det kan kanske vara bra för vet ju inte om det blir så mycket tal och spex. Och då kanske man vill fylla ut tiden lite md lite sång.

• danis

MSW: Jag ska inte ha slöja för det är inte riktigt jag.

Men jag kan nog börja vela om det med de sista dagarna. Det känns om att ju närmare vi kommer ju mer velar vi om allt. Jag tycker faktiskt att det börjar bli lite jobbigt nu. Vi har inte ens träffat prästen än men jag får nog ringa henne imorgon.

• danis

Idag på morgonen hämtades min M2b av 16 killkompisar, han blev rätt paff. Han trodde det var jag som skulle ryka ut men det blev han. Jag tror de har skitkul men jag har ingen aning vart de skulle. Jag får nog höra vad de gjort inatt när han kommer hem, om han kommer hem han skulle nämligen ha med sig tält och sovsäck.

Hur mycket har ni blandat folk på bordsplaceringen? Min mor, svärmor och M2b tycker att min släkt sitter vid ett bord och hans vid ett och sen de vännerna som känner varandra vid ett och de andra vännerna som känner varandra vid ett annat men jag är tveksam. Visst är det roligare när man känner de andra vid bordet för då slappnar alla av lite mer men... Hur har ni gjort?

• danis

Jag har precis blivit lite hippad av min M2b:s släkt dvs hans moster, faster, kusiner och kusiners flickvänner. Jättekul! Stod precis och funderade vad jag skulle göra för mat när jag hör något utanför huset och tittar ut och där är de, med champagne m.m. Sen åkte vi iväg för de hade bokat bord på en restaurang. De hade en present med och det var en massa lufthål i paketet och när jag försiktigt öppnade lådan såg jag lite hö först och sen såg jag... en liten my little ponny i brudkläder. Saken är det att jag hatar hästar, det är det värsta djuret jag vet och jag var livrädd att de skulle hippa mig idag, för det var marknad här hemma och då brukar de alltid ha ponny-ridning och det var min fasa. Hans släkt är hur kul som helst och jag har haft det så kul att det gör ont i kinderna av allt skratt.

• danis

Har nog tittat på vigselprogrammen miljoner gånger så att allt är rätt m.m. innan jag körde ut dem men körde ut dem i fredags och mamma och pappa klippte och limmade ca 150 st i helgen och de blev jättefina men... men så tittade jag på dem igår och då har jag missat att det ska stå solosång bredvid utgångsmusiken, f_n. Jag orkar inte göra om dem. Tycker ni att det gör något att det bara står utgångsmusik och inte solosång också? Vår solist ska sjunga Kärleken är evig (Lena Ph:s) till utgångsmusik. Jisses vad det irriterar mig.

• danis

Tack Rosenlarv. Visst blir man blind, man tittar och tittar och hittar inget. Men, men ska gå in till vår solist, även vår granne, och prata med henne och se vad hon tycker. Det är bara så svårt att släppa det.

• danis

Ölandstok
    Tack, det blir nog bra ändå, vi får väl säga att vi ändrade i sista sekund.
    Jag läste om kocken, så himla dåligt. Man vill ju faktiskt veta om det blir någon mat till gästerna. Som tur var att ni kunde ordna det ändå.
    Jobbigt med ringen också.
    Jag känner att jag skulle nog lätt kunna få panik om några sådana stora grejer skulle hända mig nu. Vi har det mesta under kontroll men det är ändå en tryckande oro för allt ändå. Känner ni så också?

• danis

Louise14
    Jag har tagit ledigt hela veckan innan, känns skönt. Jag kan nog behöva det.

• danis

Hej,

Jag börjar bli orolig, för vi har inte mycket kvar att göra. Det är bara frisören, fotvården, göra naglarna nästa vecka. Och förstås övning i kyrkan. Vi hade möte med föräldrarna och toastmaster och toastmadame och allt verkar vara fixat. Ska nog göra ännu en lista i helgen över allt så vi inte har glömt något. Men skit samma om man glömmer något vi blir ju gifta ändå, det är huvudsaken. Allt behöver inte vara perfekt.

Ölandstok: Skulle också helst vilja förbjuda tal men det kan man väl inte.

Mycket konstigt är på gång i alla fall. Vårt värdpar tog kort på oss igår som de ska ha till något?. Vi har innan fått rita av varandra så som vi ser den andra. Jobbigt då man ritar värre än en två-åring.

• danis

Fast jag kom på att jag har en stor grej kvar, morgongåva. Jag har inte en aning om vad jag ska ge honom. Vore väldigt tacksam för tips.

• danis

Rosenlarv: Tack för tipset, verkar vara en jättebra grej! Ska nog fundera på och göra en egen.

Fluffbullarna: Hur var det igår? Jättenyfiken.

• danis

Nettanspettan,
    Tack för tipset, tänkte lite på det men jag kanske ska titta lite närmare på också. Jag funderade lite på att ge honom en luftballongsfärd. Kan man göra det?

Konstigt att man får fler ideér själv när någon annan ger lite tips.

Tack alla på sidan som ger tips om allt möjligt, jag har fått mycket hjälp på vägen.

• danis

Nettanspettan,
    Inte kul om man behöver vänta så på luftballongfärd, det går nog bort. Jag var inne och tittade på Bäckaskogs slott, ser jättefint ut och inte var det dyrt heller. Bor i Småland så det är inte långt till Skåne. Supertack för tipset!!!

• danis

Hej,

Lycka till alla och ha en underbar dag!!!!

Vi hörs efter i september.

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)