• anders fru

Idag ryker jag på möhippa

När jag skulle ut på min vanliga tur med stavarna i morse fick jag mig ett riktigt gott skratt. På min bil utanför huset satt en affisch med en bild av mig och med texten idag smäller det.Sen satt dessa affischer med olika motiv och text,över allt.Sedan på arbetetsatt även där affischer samt ett brev och en låda. I brevet stod: Öppna lådan, gör din egen brudkrona. Den kan se ut hur som helst, stor eller liten, du bestämmer. Sätt på dig kronan och ta dig till Coop Forum på Jägersrocentrat. Det ligger en glassbar utanför. Säg till tjejerna som arbetar i glassbaren vem du är, så får du vidare instruktioner. KL:13.30 ska du vara där.
    LYCKA TILL !!!!!!

Ha ha ha gissa om jag har fjärliar i magen. Ingen av mina älskade kompisar svarar när jag ringer till dom, undrar varför I morgon blir min blivande kidnappad

• Svar på tråden Idag ryker jag på möhippa
  • Juice8

hehe wow skoj Berätta gärna mer ssedan för nu är jag nyfiken!
    Är det jägersro i malmö??

• Fröken smultron

Åh, vad spännande! Du kommer säkert få det helt fantastiskt roligt! Du måste berätta hur det gick sedan!

• anders fru

Jäpp, nu ska jag snart ge mig av. Lådan som jag fick innehöll sax, tråd, silkespapper, ståltråd, toarulle mm. Mina kompisar vet att jag är usel på att fixa till den typen av saker så någon fin brukrona blir det inte. Jag har tagit ståltråden och böjt till den så gott jag kunde till något som liknar en krona, sen får jag hålla den på plats med ett snöre.

Fy sjutton vad nervös jag är, jag som är så rädd för att göra bort mig. Vad ska folk tro när dom ser mig ensam med en krona på huvudet, ha ha ha, dom kommer att tro att man är en idiot. Men det är bara att bjuda på sig själv, men som sagt min mage är i uppror

Nu ska jag gå, återkommer med vad dom hittat på.

Ha, ha, ha

Anne

• Ninni75

Ha det riktigt roligt och berätta hur det gick sedan !!

• Anncha73

Åhh va jag tänker tillbaka på min möhippa..Min syster å tärna å bestman kom hit å rövade med oss...Vi hade helt underbart roligt ska du veta...Det är så kul att dom fixar ihop nåt tycker jag..:D Ha en rolig dag..!!

• Millanese

Hade min möhippa i lördags, jättelyckat! Man måste bjuda lite på sig själv för att det ska bli extra skoj.

• anders fru

Vilken blåsning, jag gjorde som dom sa. satte på min FINA krona och begav mig till glassbaren. Jag skämdes när jag stod i kön, väl framme fick jag ett nytt brev där det stod. Kära Anne!!! Tyvärr så kom det annat i mella.
    Vi har helt enkelt inte tid nu...!!!
    Med andra ord är detta en falsk möhippa... !!! Åk hem, gör vad du vill, kanske vi hör av oss senare???????

Döm om min förvåning, sen har dom bombaderat mig med sms och frågat hur jag har det och mår. För en lite stund sedan kom en av min blivandes bestman hit, då fick vi för oss att min blivande skulle ut idag. Sen skickades det en massa sms till honom och helt plötsligt reste han bara sig utan att ha druckit kaffet och gick??? Vad är det som händer??? vågar man sova eller? återkommer när det händer något mer.

• misstrixie

Oj... jag hade varit ett nervvrak!

• Utomlands 2008

Gud vad festligt! Vilka roliga och finurliga vänner ni har!

• Lill-skrrotis

?? Nyfiken ???? Vad hände?

• anders fru

Nu är det "äntligen" över
    Vaknade kl.06.22 av att någon smög utanför, men det var bara grannens hund som smitit in i vår trädgård. Efter det kunde jag inte somna. Min tärna och jag hade bestämt sedan länge att vi skulle åka till Danmark på lördagen eftersom min blivande skulle ryka på svensexa då. Klockan 11.00 skulle jag träffa henne på vårt fik i centrum, men där var hon inte när jag kom. Personalen såg att jag kikade in och undra om jag väntade på någon? sen fråga dom vad jag hette. Jag sa mitt namn och fick då ett nytt kuvert samt en kaka. I brevet stod det: Kära Anne! sätt dig ner och ät din kaka i lugn och ro. Därefter ska du gå in till frisören som ligger vägg i vägg. Där kommer du att få vidare instruktioner. Jag stoppa kakan i en påse och gick direkt till frisören, jag sa vem jag var och hon log och sa följ med mig. Vi gick in i ett angränsande rum där jag fick ta av mig skorna. Jag fick en krona på huvudet och fick sätta mig i en massage stol. I 20 minuter fick jag sedan en underbart skön massage, vid ett tillfälle kom en vilt främmande tjej in och tog foto på mig. När det var klart så kom mina älskade busiga vänninor in. Sedan bar det hem till min tärna där vi drack vin och åt lunch. Vid 14.00 åkte vi till Danmark och Tivoli. Vi åkte karuseller drack en och annat glas vin och käkade mat. Vid 21.00 åkte vi tillbaka till Malmö och lillatorg, där mötte vi upp min blivande och killarna som varit på svensexa. Sen gick vi till Swing in, där anmäldes vi till karaoke. Sen dansade vi och hade skitkul. Jag slapp att bli utklädd, men min blivande åkte på att klä ut sig. Både blivande och jag kommer att minnas denna dagen med ett leende på läpparna. Vilken tur att man har sådana vänner.

Ja, då har ni fått höra hur min möhippa gick till.

Kram på er, på lördag smäller det

Anne

Svar på tråden Idag ryker jag på möhippa