Så här gick det till....
Igår blev jag hippad:)
Jag min blivande och våra två barn skulle åka in till stan för att fixa lite grejer,på vägen stannar vi till på backaplan,min sambo hade glömt sin plånbok hemma.
Han och sonen vänder hem för att plocka upp oss senare.
När vi väl parkerat i stan tar han fram min ryggsäck (?)börjar ana lite oråd. Ryggsäcken hade han hämtat när han var hemma (hade inte glömt sin plånbok).
När vi står utanför hotell Opera säger han:så nu ska du gå in här och säga vem du är i receptionen.Satt där och väntade och undrade vad som skulle hända:)
Får instruktioner att jag ska gå till bubbelbadet där sitter min tärna och en annan vännina.Fick sätta mig i bubbelpoolen och bli uppassad med allehanda dryck.
När vi skulle byta om fick jag en plasttiara med rosa "fluff" på och en neonrosa slöja.
Sedan kom mitt första uppdrag,sälja 10 st rosor för 5 kr styck efter ca 1 min stötte jag på ett par och han köpte hela buketten :) mina vänninor blev helt häpna.
Sedan fick jag en liten bok där jag skulle samla så mycket råd som möjligt om vad som kännetecknar ett lyckligt äktenskap/kärleksrelation.
Det gick också jättebra fick råd från holländare,tyskar,polacker och massa svenska turister.
Sedan bar det iväg med spårvagn upp till Panorama hotell,fick en lapp i receptionen att jag skulle åka hissen till vån 3. Där fick jag en morgonrock. Nu var det dags för en ansiktsbehandling (så underbart).
Sedan blev det spårvagn igen,denna gången till Redbergsplatsen och Halta Lottas krog, blev helt rörd det var det stället min blivande och jag träffades för 14 år sedan.
Där blev det lite mat och vin och en annan vännina kom dit.
Efter att ha suttit där en lång stund avslutades kvällen vid ca kl.22.30 Jag var nöjd och glad det var precis så jag ville ha det lugnt och utan pinsamheter.
Hela dagen filmades och vad det gäller den lilla boken,tog de hand om den sålänge.
Man vet aldrig vad de ska göra med den :)
Lycka till allihopa!