Nu är jag fru :-) 11/8
Världens varmaste, härligaste, snabbaste och mest underbara dag är över!
Här kommer lite reflektioner från vår bröllopsdag.
Sov nästan ingenting natten innan men vaknade för tidigt ändå, var väldigt glad att jag tänkt och packat klart allt kvällen innan och tejpat lista på dörren på vad som skulle komas ihåg.
Tyckte att det var jättebra att vara med tärnan på salong och göra make och hår istället för hemma, ingen som riger och mindre stress över allt som skall fixas och tas md sedan. Puder (salongen) var helt fantastiska att ha och göra med och naglar, smink och hår blev helt perfekt.
Fotade oss innan i 300 graders värme och strålande sol - skönt även där att vi tänkt igenom innan och listat vad vi ville ha foton på (rivit ut en sådan där checklista som finns i alla bröllopstidningar).
Bra att ha väl tilltaget med tid så att vi inte behövde stressa, åt lunch innan fotograferingen lugn och ro och kände hur jag slappnade av innan.
Vi åkte Rolls till kyrkan, jättefin men ingen ac så rättså varmt och tyvärr färgade de röda sätena av sig en aning mot våra klibbiga ryggar.
När vi väntade innanför dörrarna slog nervositeten till på riktigt för mig - mina ben skakade ordentligt (!!) första halvan av vigseln. Det var jag inte beredd på och tunna runda hööööga klackar hjälpte inte situationen.
Allt i kyrkan gick bra (strumpebandet gled av på vägen ut men tärnan hade stenkoll och snappade upp det redan innan det kom ut under släpet).
Vigseln var på det hela fantatisk trots att jag en kortis var tvungen att tänka på döda kattungar för att inte riktigt hulka loss. Det kändes som om det tog 3-5 minuter men det var ju 30-40..
Sedan blev hela kvällen fantastisk. Liveband var ett toppenval och våra toastmastrar gjorde ett jättejobb - sååå duktiga. Tips är att ha två som kan planera tillsammans och konferera under iddagen. Korv och bröd klockan ett var också mycket uppskattat. Jag tyckte att det var jättebra att inte ha fri bar.
Det var en helt fantastisk dag och nu läääängtar jag efter fler bilder (har några få nu).
Lycka till alla ni som har detta fantastiska framför er!