bra kemtvätt i stockholm
Någon som kan tipsa om en bra kemtvätt för min brudklänning i Stockholm, helst på Östermalm så slipper jag frakta den så långt. Behöver även få en kilt kemtvättad, tacksam för svar.
Någon som kan tipsa om en bra kemtvätt för min brudklänning i Stockholm, helst på Östermalm så slipper jag frakta den så långt. Behöver även få en kilt kemtvättad, tacksam för svar.
*puffar*
Min sömmerska tipsade om två ställen, och det ena låg bakom Dramaten och hette något som jag glömt... det är i alla fall där alla som teaterkläder lämnas in, jag tror det ligger precis bakom på den lilla gatsnutten.
Det andra stället, som jag själv använde, ligger på Rålambsvägen 25 (bortre Kungsholmen) och heter Tvättbaljan. Det var det stället hon själv brukade använda och de tvättar på plats och skickar inte bort tvätten. Min klänning blev väldigt fin i alla fall. De gör ändringar också.
Royal kemtvätt och skrädderi vid Östermalmstorg ska tydligen vara väldigt bra. Fick kemtvätten rekommenderad av butiken där jag köpte min brudklänning.
tack för svaren, kom på att jag faktiskt kunde ringa butiken där jag köpte min klänning och fick ett tips på en som ligger på valhallavägen
lilla lilja, vet du vart vid östermalmstorg som royal ligger, blir ännu närmare för mig
Det ligger på Östermalmstorg 4.
tack lilla lilja
den ligger perfekt till ska gå o kolla
Millis!
Skriv igen när du har kollat där, jag behöver också kemtvätt!
Jossan
jadam070707
jag kunde inte lämna in min på royal på östermalmstorg, det stod på min klänning att den inte fick kemtvättas utan det var något som kallas spot clean vad nu det kan vara så jag har lämnat in den på lamberts på valhallavägen mem fältöversten istället.
Tack för hjälpen då vet jag!
Trevlig helg!
Jossan
Jag lämnade in min klänning vid ett ställe bakom Stadsteatern i city, www.brudgummen.se. Det kostade bara 330 kr och klänningen var rejält smutsig pga regnväder och gegga, den har pärlor och långt släp. Blev helt ren och fin.
Gittan!
Hur lång tid tog det för dem att tvätta klänningen?
Var det där ni hyrde eller köpte till Micke?
Josefin
Hej Josefin!
Den tvättades på en vecka och det var där vi hyrde till Micke och bestman.
You got mail... :)