• kela81

Vår stora dag :-) 4/8-07

Efter en stressig sista vecka (med otaliga vändor till affären, vikning av vigselprogram, möten med en miljpn inblandade personer, två rejäla gråtattacker och ett litet missöde med naglarna) så var det då äntligen dax för DEN STORA DAGEN
    vi fick en lugn fredagskväll (tack vare att Nettan och Linda med respektive och jossan fixade det som skulle fixas i festlokalen... TUSEN TACK TJEJER ) men kom nog ändå inte isäng förens vid 12 tiden....märkligt nog sov jag bra hela natten, trodde inte att jag skulle göra det....eftersom jag inte fått en blund i ögonen på natten innan min möhippa Vaknade vid 7 tiden, in i durchen....försöka trycka i sig lite fukost och så ett par panikvarv i lägenheten...ÄR allt med???? Sen så bar det av till frisören där min tärna mötte upp fick håret lagt på rullar (ajajaj) och medans jag satt i värsta ufospacade hårtorken fixade frisören tänans frisyr...hon blev superfin sen så var det dax att reda ut mitt burr och få till det till en frisyr...JIsses alltså att jag hadde så mycket hår I med typ en triljon hårnålar och sen så fick vi äta lite lunch....(efter att ha använt upp tre tuber hårspray typ-utomhus för att kunna andas!) fick dock inte ner så mycket utan flyttade mest runt pastasalladen på tallriken....sen så vart det smink. Och jisses-vi blev klara i god tid! Hela tre kvart kvar till erik skulle hämta oss....men sen så försvann tiden såååå fort och erik kom (på utsatt tid-för första gången ) när jag stod i bara underkläderna och hadde massor kvar....på med allting....och en sista check....är allt på (så mycket man ska tänka på) Upptäckte att klänningen gått sönder, men det fixade sig snabbt med lite nål och tråd, sen så var det bara att lasta sig in i bilen (jisses vilken avanserad övning!) och iväg mot kyrkan.....Varmt som tusan, ac:n funkar inte i vilvon (som var den enda bilen jag fick plats i ) Och vi vågade inte ha fönstrena nere för våra frisyrer....
    Vilken mysko känsla föresten att man verkligen fångar allas uppmärkasamhet! Titta! En brud i en gammal risig volvo Framme vid kyrkan ställer vi oss en bit bort och väntar in att alla gäster ska gå in....har telefonkontakt med toastmadame....det visar sig att en släkting till mig kört vilse och vi får vänta vad som käns som en evighet innan de kommer....fast så fasligt länge var det nog inte iallafall....När alla äntligen är inne i kyrkan är det daxs för oss att kliva ur bilen och fixa det sista....Behövde gå på toa men han innte...skulle nog ta en evighet att bara baxa sig in på toan i klänningen! SÅ...vi ställer oss i vapenhuset istället....prästen går in och hälsar gästerna välkommna och tärnan fixar mitt släp...Och då var man nervös....när de första tonerna av "a whiter shade of pale" börjar spelas då darrar knänan kan jag säga Och så öppnad dörrarna och vi ska gå in..."inte för fort, inte för fort" kolla på fotografen och se glad ut (på korten ser jag väldigt sammanbiten ut) kollar runt på gästerna lite...VILKA är det? Är vi i fel kyrka? Känner inte igen någon typ...alla är så finklädda....och jag är nog ltie stressad ochså Vigsel går otroligt fort....känns som den är över på en halv minut! Prästen hadde skrivit ett jättefint tal (hennes första vigsel-kul!!!) gästerna (och vi är det ju meningen ) sjuger psalmerna 200 och 84, och så sjunger vår solist "För kärlekens skull" och " av längtan till dig" Såååå vackert! Börjar nästan gråta, men st¨r och tänker "inte gråta, inte gråta" Ska ju fotas efetr och vill ju inte se ut som en panda ju! Och jag lyckas faktist! Helt otroligt! Jag som bröjade böla tre kvart innan bröllopet vi var på tidigare i sommras...bara för att bruden säkert skulle vara sååååååååååå vacker (och det var hon ) Men när jag kollar på min tärna så brister det nästan...så då blev matrat "inte gråta, inte titta på jane" istället Vi går ut till preludium och får pusta ut en stund i vapenhuset medans gästerna går ut och får sitt ris. Sen så tar vi snabbt några foton inne i kyrkan innan det är dax att ta emot grattulationerna på kyrktrappan...Och-aj...det där bröllopsriset gör ju ont! Sen så blev det massa kramar....69 st borde det vara exakt om jag räknat rätt Och va fina alla gästerna var! men skum känsla att få kramar och så av männskor man typ aldrig träffat (eriks släkt) och folk som inte gillar att kramas Sen så klev vi in i min farbrors sprillans nya bmw (vår cab hadde blivit såld två dar innan ) och gjorde en luring...dvs. åkte bara ca 100 m och gömde oss för fotografering medans gästerna åkte till festplatsen och fick champange och till tugg och lösa korsord om oss som tostmadame ordnat! Fotograferingen gick bra, trots några små missöden (mitt läppstift och åkte iväg och jag hadde ris i håret som vi fick stå och pilla ut med hårnålar) har fått se lite bilder redan och de blev bra (de flesta). Skönt att ha en riktig fotograf....som får en att slappna av och så...och kul var det att bli fotad då man var så fixad och fin! Fotograferingen var nog det enda som känndes lika långt som det var under dan, för samtidigt som det var kul så ville vi åka till våra gäster och fira med dem....Efter fotograferingen så var det till att kliva in i bmw:n igen (krongerl kronger...satt som i ett moln av underkjolar och tyll) fick champange och åkte iväg....mina småsyskon hadde smyckat bilen med skylt och burkar så vi skrämde slag på alla hästar längs vägen. Framme vid byggdegården så var det välkomstskål och lite tilltugg....försökte mingla lite med gästerna men han knappt med något alls...känns det som....Blev ganska så snabbt dax att sätta sig till bords (vi var ltie föresnade) blev inspelade av bandet (tom och jerry ) som körde mednelsons klasiska brudmarch Lokalen var jättefint dekorerad och fixad! (tack igen tjejer!!!) har ju köpt de mesta grejerna själv men inte sett helheten innan vi kom in där....och nettan hadde fixat världens bästa festprogram! Vilket superjobb!!!!! Men roliga interljuver och allt Och serveringspersonalen var toppen (för att inte jobba med det i vanliga fall så gjoprde de ett superjobb!) Fick toastskagen till förrätt, helstekt oxfile med klyftpotatis, sallad och kantarellsås till varmrätt och ålandspankaka till efterrätt---gott gott gott-...men jag fick inte plats med så mycket innanför klänningen under middagen så var det tal (roligt presenterat av nettan) och sång...och en paus för fotografering av familjerna och en frågerunda med gästerna---eriks pappa, och bror höll tal och så min pappa och lillasyster (8 år ) och så eriks kompisar jonas och tomas som höll ett gemensamt tal och så sist men inte minst angelflikkan då började tårarna rinna och snulan fixade skoleken åt oss och så visade de bilder från svesexan och en film från möhippan Massor med skoh helt enkelt! Glömmer nog en miljard saker Efter middan så blev det lite mingel, sen tårta som greeneyes hadde dekorerat så fint jättegod den med!Sen så kastade jag tärnbuketten (min ville jag behålla själv ) till alla ogifta tjejerna...men de sprang iväg som om buketten var pestbesmittad-speciellt brorsans tjej som gav ifrån sig ett förskräckt tjut och hoppade undan när den landande på henne Min 8 åriga syrra fångade den istället och lös som solen (tur det ftersom hon varit på mig som en blodigel och tjatat om att få min bukett hela kvällen *suck*) och den enda andra tjejen som verkligen skulle kunna ha dödat för den stod ute och rökte...helt ovetande Sen så vart det brudvalsen, till "födelsedagsvals till mona" som vi klarade galant tycker jag Elelr tja...vi snubblande inte och föll ihop i en hög iallfall.....sen så belv det dans med alla föräldrarna och lite andra gäster...en hel del började dock droppa av, lite trist tyckte vi, men klockan var nog ändå rätt så mycket....bara vi som var så höga av...ja inte vet jag...lycka att vi trodde att klockan fortfarande var typ 6 eller nått Vi höll ut och dansade på tills 3 tiden på natten (stärkta av nattmat och massor med snacks) då vi betsällde taxi och for till vår svit på park hotell i södertälje. Då var det några tappra själar kvar (min pappa med fru och barn, mina 3 vilda kusiner med respektive, tom och jerry och eriks stackars föräldrar som skulle låsa deras komentar blev _jisses-vilken fart det är på dina kusiner ) Så...det var vår bröllopsdag....helt fantastikst...och långt för er att läsa! Men då har jag ju itne ens fått med allt! Känns fortfarande helt overkligt! Är vi gifta? Har vårt bröllop redan varit? Det gick så snabbt! Men samtidigt så känns det som om vi varit gifta i flera år och att det var jätte länge sen...ska bli kul iallfall att se alla bilder, och filmer nu, och göra tackkorten

Lite bilder har jag hunnit få iallfall
    ni kan kika in på

erik-michaela.weddingannouncer.com/

• Svar på tråden Vår stora dag :-) 4/8-07
  • Cameline

Ni är underbart vackra!!

Vilka bilder!!

• kela81

Oj Va långt det blev

Cameline- tack

Är såå spänd på att få se bilderna från fotografen ochså

• kela81

om ni undrar över semknamnen så är det några tjejer här på bt

• A n n i s e n  25/8-07

Vad tjusigt, stort grattis!
    Vad är det för klänning?

• kela81

TAck
    det är en sincerity 3079

• kela81

nu så ligger det en hel del bilder på hemsidan Fotografens bilder kommer snart de med

Svar på tråden Vår stora dag :-) 4/8-07