Hej igen...
Då så är det "över"...
I lördags då jag och min sambo satt och åt frukost så pratade vi om eventuell möhippa/svensexa, menade på att vi gifter oss den 6 oktober och det är inte så många helger kvar om det ska bli något.
Jag sa då att det blir inget idag iallafall för jag ska ju jobba idag...hm
Ja..jobbade det gjorde jag, men dom sista två timmarna (jobbar i en ur och smyckesbutik mellan 10-14) så kom dom flesta av dom inbjudna tjejerna med några minuters mellanrum förbi och sa hej och frågade helt allmänt hur det var..jotack det var ju bra. Men när sju åtta stycken varit inne började jag misstänka något lurt på gång.Precis när jag ska stänga så kommer en kille i 25- års åldern in , tar i hand presenterar sig som min nya körskolelärare. ( Till saken hör att jag aldrig tagit körkort och nu vågar jag inte, är 38år, alla mina vänner brukar "tjata" om detta).När jag stängt butiken för dagen, så fick jag byta om till en gräslig svart och gulrandig klännig med puffarmar. sen körde killen ut mig till ishallens grusparkering där stod hela glada tjejgänget och väntade.
Efter att fått hälsa och prata med dom en stund så fick jag köra runt på grusplanen där och faktiskt gick det riktigt bra jag fick till o med backa, jag har aldrig kört förrut.Efter det så fikade vi med baguetter och cider,,,mmm,,,,gott. Där fick jag också en slöja och en krona på huvudet och en lista på uppdrag som skulle fixas under dagen..
jag skulle...
Ta ett kort på ett förälskat par
låna en hund och promenera en runda med den
fläta en killes hår
klippa bort 10 st. kalsonglappar
pussa en snygg kille på kinden
samla in 5 äktenskapsråd (skriftligt)
ta ett foto som assosierade till min sambo
tigga till mig ett glas vin eller öl/cider
handla så mycket som möjligt för 50 kronor
på maxi
samla 3 mobilnr från okända killar
Allt detta klarade jag galant, alla var väldigt generösa.
Men efter bilkörningen bar det iväg till Helsingborg där fick jag spela in en skiva, superkul, med tjejerna som kör.
Efter det körde vi till närligande ramösa brunns park där hade vi picknik med kaffekopparna och bullarn aoch muffinsen som jag hade fått fixa med uppdragen som jag fått per brev.Jättemysigt.
Sen bar det iväg till maxi där jag fixade många uppdrag.
Sen åkte vi till en lägenhet i stan som vi lånat och där åt vi en underbar buffe och pratade . Kom också fram en lista på många frågor om bla hur jag och min sambo träffas odyl..
sen var det presentöppning.
Alla tjejerna hade fått köpa varsin present till mig som när jag öppnade skulle gissa vem den kom ifrån och motivera det.Blev himla kul, man kunde ju ibland assosiera en present till mer än en av tjejerna. Men gissade jag fel fick jag drika något starkt äckloigt och gissade jag rätt fick jag dricka något gott. Riktigt skitkul var detta.Och emellanåt svårt. Kvällen avslutades på en bar med kareoki, superkul, har aldrig vågat detta innan men nu var det inga problem...
Förresten stay upsen som jag gått omkring med iväskan åkte också på under kvällen och även smyckena.
Måste säga att mina vänner gjort detta helt perfekt. Även om jag var nervös för vad som skulle komma var det så mysigt och kul.
Tack alla..