• oktoberbrud2007

Möhippa på gång!!???

Hej allihopa

Jag har inte en anning om jag får en möhippa eller ej, men något är ju upenbarligen på gång...
    För två veckor sedan fick jag hem ett kuvert med posten. Idet låg ett brev från Husmorsskolan och en engångskamera. Ibrevet stod det att eftersom jag nu skulle gå och gifta mig så måste jag förberedas för livet som hustru. Det första uppdraget var att baka bullar och muffins som sedan skulle läggas i frysen. Detta skulle dokumenteras med kameran. Sagt och gjort, bakat har jag gjoert.
    När det gått en vecka fick jag ett nytt brev, Där fick jag veta att en god hustru måste veta hur man sparar pengar i tuffa tider. Därför skulle jag införskaffa kaffemuggar på något sätt utan att behöva betala för dom. Så nu har jag varit runt hos grannar och andra jag känner och skaffat det. Och allt ska fotas med kameran jag fick i första kuvertet.
    Så idag eller i morgon kommer det säkert ett nytt brev...kul
    Det känns jätteroligt, dom har ju lagt ner lite tid och så , så det känns som att dom bryr sig.
    Väntar med spänning på posten...

• Svar på tråden Möhippa på gång!!???
  • Marskatt

Hann inte skriva klart innan jag lyckades skicka iväg det...

Jo, jag tänkte i alla fall att det kan vara ett jättebra sätt att vara delaktig i en hippa även om man bor långt ifrån bruden o kanske inte kan vara med vid själva hippan, så jag följer garanterat utvecklingen! Vi är nämligen bjudna på ett bröllop utomlands (med svenskt brudpar fast de bor i det landet).

• oktoberbrud2007

Jaha... nu har jag fått mitt tredje brev...
    Där stod det att nu vet jag hur man bakar och att jag kan hushålla med pengarna..
    Nu måste jag också se till att min blivande inte tappar intresset för mig...hm
    Jag ska enligt brevet införskaffa mig ett par stayups i önskad färg och sedan lägga dom i min handväska för som det stod så visste man inte när man behövde dom...

• 20071231

Haha!!
    Gud vilka fiffiga vänner! Ser med spänning fram emot fortsättningen!

• oktoberbrud2007

hahaha...jag med

Förresten, hur får man in ikonerna efter tex en mening,,,jag lyckas då inte??

• oktoberbrud2007

ok...hadde man bara läst ordentligt så..

• 20071231

Brev fyra idag?
    **väntar med spänning**

• aim

Åhhh, va spännande!
    Vilket superkul sätt att ladda upp inför möhippan. Är du inte nervös för vad som kommer att hända på själva möhippedagen?

Jag gifter mig också i oktober och mina vänner ringer var och varannan dag med konstiga frågor. Jag blir supernervös...

• oktoberbrud2007

Ohja, lite nervös och undrande är man ju.
    Men varken jag eller de har sagt ett ljud om dessa brev..
    Därför måste jag skriva av mig här lite
    Så om allt går sin gilla gång får jag shoppa i helgen och så får jag ett nytt brev på torsdag i nästa vecka..
    Man går fort till brevlådan nu för tiden..

• oktoberbrud2007

Ännu ett brev på posten...

i detta brev så stod det att jag även måste göra mig fin för min man...jag som trodde jag alltid var fin ...
    Så nu har jag fått små små pytte pärlor i fyra olika rosa nyanser och hjärtpärlor dessutom låg där i tråd och hänge för örhänge så att jag kan göra egna fina smycken.. det är bara till att börja skapa.
    Självfallet ska ju allt dokumenteras med kameran jag fick i första kuvertet.

• 20071231

Vi vill också se resultataet!!
  • Juice8

Oj vad spännande
    Fiffiga vänner du har.

• Fru Karisma

Det här är så sjukt bra att jag måste kopiera detta o spara ifall det blir av att ordna hippa snart...
    Väntar med spänning på "upplösningen"

• oktoberbrud2007

Hej igen...
    Då så är det "över"...

I lördags då jag och min sambo satt och åt frukost så pratade vi om eventuell möhippa/svensexa, menade på att vi gifter oss den 6 oktober och det är inte så många helger kvar om det ska bli något.
    Jag sa då att det blir inget idag iallafall för jag ska ju jobba idag...hm
    Ja..jobbade det gjorde jag, men dom sista två timmarna (jobbar i en ur och smyckesbutik mellan 10-14) så kom dom flesta av dom inbjudna tjejerna med några minuters mellanrum förbi och sa hej och frågade helt allmänt hur det var..jotack det var ju bra. Men när sju åtta stycken varit inne började jag misstänka något lurt på gång.Precis när jag ska stänga så kommer en kille i 25- års åldern in , tar i hand presenterar sig som min nya körskolelärare. ( Till saken hör att jag aldrig tagit körkort och nu vågar jag inte, är 38år, alla mina vänner brukar "tjata" om detta).När jag stängt butiken för dagen, så fick jag byta om till en gräslig svart och gulrandig klännig med puffarmar. sen körde killen ut mig till ishallens grusparkering där stod hela glada tjejgänget och väntade.
    Efter att fått hälsa och prata med dom en stund så fick jag köra runt på grusplanen där och faktiskt gick det riktigt bra jag fick till o med backa, jag har aldrig kört förrut.Efter det så fikade vi med baguetter och cider,,,mmm,,,,gott. Där fick jag också en slöja och en krona på huvudet och en lista på uppdrag som skulle fixas under dagen..
    jag skulle...
    Ta ett kort på ett förälskat par
    låna en hund och promenera en runda med den
    fläta en killes hår
    klippa bort 10 st. kalsonglappar
    pussa en snygg kille på kinden
    samla in 5 äktenskapsråd (skriftligt)
    ta ett foto som assosierade till min sambo
    tigga till mig ett glas vin eller öl/cider
    handla så mycket som möjligt för 50 kronor
    på maxi
    samla 3 mobilnr från okända killar

Allt detta klarade jag galant, alla var väldigt generösa.
    Men efter bilkörningen bar det iväg till Helsingborg där fick jag spela in en skiva, superkul, med tjejerna som kör.
    Efter det körde vi till närligande ramösa brunns park där hade vi picknik med kaffekopparna och bullarn aoch muffinsen som jag hade fått fixa med uppdragen som jag fått per brev.Jättemysigt.

Sen bar det iväg till maxi där jag fixade många uppdrag.
    Sen åkte vi till en lägenhet i stan som vi lånat och där åt vi en underbar buffe och pratade . Kom också fram en lista på många frågor om bla hur jag och min sambo träffas odyl..
    sen var det presentöppning.
    Alla tjejerna hade fått köpa varsin present till mig som när jag öppnade skulle gissa vem den kom ifrån och motivera det.Blev himla kul, man kunde ju ibland assosiera en present till mer än en av tjejerna. Men gissade jag fel fick jag drika något starkt äckloigt och gissade jag rätt fick jag dricka något gott. Riktigt skitkul var detta.Och emellanåt svårt. Kvällen avslutades på en bar med kareoki, superkul, har aldrig vågat detta innan men nu var det inga problem...
    Förresten stay upsen som jag gått omkring med iväskan åkte också på under kvällen och även smyckena.

Måste säga att mina vänner gjort detta helt perfekt. Även om jag var nervös för vad som skulle komma var det så mysigt och kul.
    Tack alla..

Svar på tråden Möhippa på gång!!???