• 25 augusti 2007

Shimmer lotion? Hjälp!

Hej! Jag letar efter en kräm/lotion som skimrar/glittrar snyggt men diskret (inget pop-glitter) för urringningen och armarna till bröllopsdagen...men jag hittar INGA produkter (bor i nordamerika...men det borde ju vara ungefär samma utbud). Varken Dove eller Oil of Olay som ni talat om här på BT tycks ha skimmer lotions...ALLA tips är väldigt välkomna! Jag kommer till Sverige nästa vecka så svenska rekommendationer vore super! Tack på förhand!

• Svar på tråden Shimmer lotion? Hjälp!
  • Centifolia81

Jag köpte Dream Mouse Bronzer från Maybelline.
    ger mest lyster men en svag svag brun solbränna också. Super snygg enligt mig. Kan man använda både i ansikte och på kroppen!

• ceowyn

Jag använder Doves Summer Glow + soft shimmer, en "fuktighetskräm med lätt 'brun-utan-sol' och shimmereffekt". Den ger svag "bränna" samt glittrar jättefint.

Klicka på "Dove produkter" - "mild hudvård" - "kropp" - jag använder Summer Glow Body Lotion Dark. (mittenspalten näst längst ner).

• ceowyn
    Borde kanske lägga in adressen också...hehe...

Gör ett nytt försök:

Jag använder Doves Summer Glow + soft shimmer, en "fuktighetskräm med lätt 'brun-utan-sol' och shimmereffekt". Den ger svag "bränna" samt glittrar jättefint.
    www.dove.se/se_sv/se_sv/index.html
    Klicka på "Dove produkter" - "mild hudvård" - "kropp" - jag använder Summer Glow Body Lotion Dark. (mittenspalten näst längst ner).
  • _elin_

ett "svenskt" tips är Åhléns shimmerlotion, doftar dessutom ljuvligt..

• GME76

Loreals är perfekt för mig. Fin lyster och färgar inte på kläderna o luktar underbart.

• 25 augusti 2007

Aha! Tack...jag trodde inte att de här "summer glow" krämerna gav glitter/skimmer utan at de bara byggde en svag bränna över tiden...tack för alla tips!!

• velour

Jag har en från Dove som inte har nån brun-utan-sol-effekt. Den heter silk glow. Inga glitterkorn eller så, men lite skimmereffekt. Jag är inte supernöjd, men det finns i alla fall!

• Anna2007

Testa annars guldolja, det är fint!

• mrs. n

gå in på makeup store dom har iallfall haft har jag för mig

• jolpe

Apoteket har också en hudkräm med skimer

• Therése

Håller med _elin_ om att Åhléns skimmerlotion är super! Har även testat Doves Silk Glow men tycker att Åhléns är bättre. Kommer du till Sverige så köp den (eller be någon skicka till dig).

• 25 augusti 2007

Hej,
    Tack så mycket för alla tips! Jag provade Loreals nu imorse (Dove skimmer finns inte här...)...men tycker inte jättemycket om doften...plus att din skimrar nästan fööör diskret (det syns knappt)...jag ska definitivt kolla Dove och Åhlens (som verkar få mest beröm)! Tack!!

• jessie2007

Oh, kolla om de fortfarande säljer Boss Shimmer edtition! Parfym och lotion som är superfint

• vixen not a tramp

Nuxes guldolja är fin!

• Anna2007

Håller med om Nuxes guldolja, den är jättefin!

Svar på tråden Shimmer lotion? Hjälp!