• Janne

BRA vin i Tyskland/Danmark (Bordershop eller liknande ställe)

Finns det någon som har tips på BRA vin i Danmark/Tyskland som man även kan köpa på Systemet?
    Jag anser inte att JP och Black Tower är viner man dricker om man så får det gratis.
    Så... tips från vinkunniga emottages vördadsfullt.

• Svar på tråden BRA vin i Tyskland/Danmark (Bordershop eller liknande ställe)
  • Cecilia2

Gå in på www.scandlines.dk och klicka fram shopping. Där kan du hitta ett helt register över allt de har i bordershopen.

Kom ihåg att du inte få föra in starksprit i Danmark från tyskland!

Jag rekommenderar Santa Rita 120, cabernet sauvignon och Chardonnay - mycket trevliga viner som vi själva har valt till bröllopet.

Lycka till!

Cecilia

• Monica

Varför inte höra med systembolaget vad dom tycker och kolla mellanskillnaden på priset vad det blir. Det beror på vilken mat ni ska ha. Dom flesta vinerna som finns på systemet finns nog i Danmark och Tyskland.

• Janne

Tackar för tipsen

Jag kanske ska lägga till att det helst inte ska vara Chardonnay då det handlar om bröllop i sommar och jag tycker att Chardonnay är lite FÖR smörigt och oljigt på sommaren.
    Problemet är bara att Chardonnay är så otroligt poppis just nu...

Men... visst ska jag prova Santa Rita (om jag nu inte redan har provat det, får kolla flaskan)

/Janne

• Tiny

Hur tuffa är danskarna på det här med starksprtien och införsel egentligen? Vi har tänkt att bunkra upp ganska ordentligt, åka Rödby-Puttgarden, alltså genom danmark. Hur stor är risken att "åka fast"? Någon som har erfarenhet?

• Cecilia2

Santa Rita finns även med en annan vit druva...minns dock inte vilken. Men om den om den håller samma standard som de andra är den garanterat god...

• Aries74

Jag har hört att de är j-kligt hårda i tullen och tar in svenska bilar på löpande band. Men, men, man kan ju ha tur och slinka igenom.

Vad händer om de tar en?

• serendipity

Det var någon som skrev att man kunde få sin sprit transit-förpackad, stämmer inte det? Det kanske bara var någon som hoppades.

• hoppsan

Jag har ett vin jag kan rekommendera som finns både på Systemet och Bordershop och det är ett spanskt vin som heter Gandia. Det finns gjort på olika druvor, t.ex. Tempranillo och Cabernet Sauvignon. Priset på Bordershopen är 129 DKK för 6 flaskor (om de inte höjt sedan sist) och ca 55 kr på systemet. Alltså ungefär halva priset.

• grodan boll

Hej!
    Åkte till Puttgarden för knappt ett år sedan och vi köpte ett vin som finns både på systemet och där, nämligen
    JP chenet. Jättegott!
    Vi köpte det vita och det röda, samt några bag-in-box. Flaskorna är helt ok att duka fram på borden; "kroppen" är lite rund, och halsen är lite sned.

Svar på tråden BRA vin i Tyskland/Danmark (Bordershop eller liknande ställe)