• Bröllopstokiig

Hippad!!!

Igår hände det....jag har gått och varit nervös i ca. två veckor nu. Igår jobbade jag till 16.00, skulle upp och jobba idag, min syster åker hem till Skara idag och jag visste att flera av mina väninnor var bortbjudna idag. Så jag stod i lugn och ro i kassan igår på jobbet, då jag plötsligt hör ett vilt tjoande: Var är bruden, Var är bruden!!!
    Instormandes på apoteket kommer alla mina tjejer, jag får en liten snapsbägare runt halsen. Av med rocken, ut på stan.
    Av med kläderna, på med glitterlinne och brottartrikå, pjäxor och att par slalomskidor. I med en liten blå hutt och så iväg mot Evas underklädesbutik. Där skulle jag köpa ett par trosor och strumpor, pruta så mycket jag kunde. 30 kr kom jag ner till, trosorna var i strl.XXXL, wow!!
    Vidare, till uppdragen, fixa en ny penna, en bit choklad, gratulationskort, en tomat, en galge, ett svettband. Sedan skulle jag leta upp en lämplig kavaljer, nu skulle det valsas. Jag spanade in en riktig pudding....min far kom gåendes, efter lite protest så valsade vi oss igenom Drömmen om Elin...jag i slalompjäxor...
    Sedan fick jag en filt på gatan med mina prylar, nu skulle jag tjäna ihop till kvällsmaten. Jag fick ihop ca 100 kr för allt.
    Färden gick vidare, eller jag fick skida mig fram, lite trögt före måste jag säga, de hade misslyckats med vallningen. Vi kom till en mysig liten timrad stuga. Där pratade vi och bastade och gjorde oss iordning inför kvällen.
    Jag fick ta på mig mina XXXL och ett vitt långt nattlinne, samt en spetstunika över, min gröna BH lös igenom fint. På huvudet fick jag en vacker spetsgardin och en underbar brudkrona i form av en ljusmanschett.
    Äntligen mat!!! Grekisk restaurant och jag slog till med trerätters, mums!!
    Kvällen avslutades med lite barrundor, men jag tog det lugnt. Hela kvällen var väääldigt lyckad, jag minns allt och har fått spexa så att det räcker ett tag framöver.
    Ett presentkort på nagelförlängning och en halvkroppsmassage samt pengar för att ta mig igenom gårdagen, hade mina älskade vänner ordnat för mig.
    Om det är någon av dem som var med igår som läser detta så TACK!!!
    Ni som har erat kvar....det är SKITKUL!!!
    Bilder kommer att komma på vår hemsida för er som är lite nyfikna, kan inte säga när, men de kommer toberi.weddingannouncer.com
    Ha det så bra!!

• Svar på tråden Hippad!!!
  • zukigirl

Vad kul det lät! Vet inte om jag får någon hippa men med tanke på vissa konstiga försägningar som har varit sista tiden så börjar jag bli misstänksam! Det lät som om du hade skoj. Ser fram emot min om det blir någon.

• Fluffbullarna

Låter jätteskoj!
    Tittade in på er sida och upptäckte att jag gick i samma klass som ett av dina syskon på gymnasiet :)

• BröllopSala

Fluffbullen!!
    Vad kul att du känner någon av mina syskon...vilken av dem, jag kan hälsa, och vem är du??

Svar på tråden Hippad!!!