Finlandsbrudar??
Jag undrar bara om det finns fler Finlands-brudar än jag här =D
Skulle ju kuna vara roligt att veta!! =)
Jag undrar bara om det finns fler Finlands-brudar än jag här =D
Skulle ju kuna vara roligt att veta!! =)
jag är hälften finsk..min pappa var därifrån..men jag är född i sverige...men jag har klurat lite på hur jag ska få in lite finskt i bröllopet..men jag vet inte hur
Samma här som miapias. Är finska men född här i Sverige. Vill ha lite roliga finska traditioner till bröllopet men har inte hört om andra än att man rövar bort bruden och brudgummen ska få göra rliga grejer för att få bruden tillbaka.
eftrsom jag inte kan finska heller så är det ju lite svåårt. att hitta nåt på nätet iaf
Afrodite76: Jag tror man har ganska lika traditioner i sverige och finland, men en tradition vet jag om men det hör egentligen till möhippan. Att man badar bastu med sina kompisar och har olika sorters gamla "spa"-behandlingar med typ lera osv :D
Maipas: Har du släkt i finland du tänker bjuda?? På de sättet skulle du ju få in lite finskt :)
nja jag har ju det men dom har jag bara träffat 2 ggr i mitt liv...så jag har ingen direkt kontakt.....känns lite dumt o bjuda dom då
Hejsvejs...
Jag är från Finland. Har figurerat här ca 1 år. Jag är dock gift och inte längre brud....(lite "ledsamt"....)
Men jag ställer gärna upp med svar på ev frågor, om jag kan....
När e de dags för er?
maipas: Joo de e klart.. kanske skulle va lite dumt..
Fru Karisma: Vi har inte bestämt datum men det blir antagligen hösten lr vintern 2008 :D
Bra att vara ute i god tid o riktigt fundera på det man vill lyfta fram just på dagen som är bara er.
Det finns så mycket de marknadsför i denna bransch, så man kan bli snurrig men man måste inte göra allt och man får även göra knäppa grejer som är "ni".
vi gifter oss i juli 2008.....min pappa finns med oss längre så min länk till finland är borta....jag skulle vilja göra något med vad...för att hedra mitt finska ursprung....men det är svårt då han inte finns o jag inte kan finska