• Whirlie

Väntar på hippa - hur står man ut?

Jag gifter mig om 3 helger och hoppas innerligt att jag får en möhippa. De tog m2b idag, trodde ett tag att de skulle ta mig samtidigt. Trodde att de skulle ta mig för 14 dagar sedan också. Alla håller masken järnet, alla verkar helt ovetande och "som vanligt" hela tiden. Jag har inte fått några som hellst förslag på att hitta på något de kommande två helgerna, den här helgen när m2b skulle nappas var vi i princip fullbokade.

Rent logiskt så borde jag få en möhippa, jag har ordnat 3 möhippor och har väldigt bra vänner. Fler är dessutom sambos med grabbarna som varit med och planerat m2bs supersvensexa (låter som det i planeringsstadiet iaf). Nästan ALLA manliga vänner kom och norpade honom.

Så det skulle kännas väldigt konstigt om jag inte fick någon, liksom bortglömt och ignorerat. Alla bor inom 1,5 timmes bilavstånd och de flesta mycket närmare. Men man funderar ju och spekulerar en massa. Det som driver mig mest till vansinne är att jag inte kan ventilera mina funderingar med någon. Man vill ju inte verka desperat för en hippa och prata med någon kompis, dessutom är det ju deras "jobb" att låtsas som ingenting ända fram till hippan. Och min m2b vet antagligen lite, så jag vill inte pressa honom att försäga sig heller.

Alltså, alla ni andra som väntar eller har väntat, hur gör ni för att stå ut med ovissheten??

• Svar på tråden Väntar på hippa - hur står man ut?
  • rottizz

bara att vänta =)
    Jag bad min man ringa och tjata lite, trodde jag blivit bortglömd, men det hade jag inte. Dock blev jag inte hippad förrän på torsdagen, gifte mig på lördagen. De hade väntat med det tills en del av mina vänner från andra städer hade kommit ner, så de oxå kunde vara med.

• Whirlie

Tack för stödet! En av mina vänner är i Spanien och kommer hem lördagen före mitt bröllop. Jag vill ju gärna att hon ska vara med, hoppas att de väntar på henne *ler*.

Mera stöd!

• Krystal

När det är dags för mig att gifta tror jag inte jag kommer att ha/få någon möhippa.
    Varför jag tror det?
    Jo jag har nämligen inga vänninor, gamla skolkamrater eller arbetskamrater. Mina två kvinnliga kusiner är inte tillräckligt gamla (att vara med iofs men inte att ordna) Det jag har är en tvillingsyster, en mamma och en moster...
    Så det känns inte som någon ide..

// K

• Whirlie

Krystal

Guuud vad tråkigt! Vet faktist lite hur du har det. Flyttade från min hemstad när jag träffade min sambo och förlorade kontakten med nästan alla mina gamla vänner. Flyttade till en tredje stad för att plugga och veckopendlade, var i sambons stad varje helg. Blev helt enkelt inte tid att skapa nya kontakter. Visst hade jag klasskamrater som jag umgicks lite med men inga närmare vänner. När jag flyttade tillbaka till sambon på heltid tappade jag kontakten med mina gamla studiekamrater, och jag var för uppslukad med att vara sambo på heltid så jag odlade inga nya kontakter. Umgicks mest med sambons vänner. Det är nu först på senare år som jag börjat odla ett eget kontaktnät, och OJ vilken skillnad det blivit.

Hoppas att du i framtiden får möjlighet att börja odla dina kontakter också, och även om det inte hjälper dig nu så kanske du i framtiden får ordna möhippa till en av dina (blivande) vänner.

Jag har nog väldiga lyxproblem, har en massa vänner men oroar mig för att de inte ska hinna/orka/ha tid. Oavsett om det blir hippa eller inte så är de ju fortfarande mina vänner.

Svar på tråden Väntar på hippa - hur står man ut?