• 3Maj08

Tackkort, egna eller fotograf?

Jag pratade med våran Fotograf igår o han frågade om hur många tackkort det kan tänkas bli eftersom vi är 30 st, jag hade tidigare inte nämt ngt om det alls.

Jag hade tänkt beställa själv via internet då det blir mkt billigare men han var så på och det blir nästan pinsamt o säga att vi vill göra de själva.

Hur mycket brukar en fotograf de ta per styck för ett enkelt tackkort, ungefär?

• Svar på tråden Tackkort, egna eller fotograf?
  • Pidis

Tror att dem tar rätt mycket
    Jag ska göra mina själv.
    Stå på dig.

Lycka till

• Sara.80

För att svara på frågan kan sägas att vi betalde 30 kr/st. Vad er tar borde väl framgå av prislistan ni borde ha fått vid bokningen (om ni fick någon).

Något ni nog också bör kolla är om ni över huvud taget kan beställa tackkorten själva, för det förutsätter ju att ni får köpa högupplösta bilder, vilket inte alla fotografer går med på (eller åtminstone tar rejält betalt för).

• Sara.80

Vi köpte bara själva tackkortsfotot. Omslaget till det gjorde (gör, vi håller fortfarande på ) vi själva.

• Lena+Mattias=sant

Våra kostade 15kr/st har jag för mig. Med kuvert och allt.

• Troll-P

Det är INTE pinsamt att säga nej till fotografen! Dels så vet han inte varför du tackar nej, du kanske gillar att pyssla!? Eller så säger du som det är: vi hade inte tänkt köpa tackkort eftersom det är så himla billigt på internet. Tror faktiskt att han uppskattar att ni är ärliga, då har han ju en chans att erbjuda ett konkurrenskraftigt pris.

Vi kommer för övrigt pyssla ihop våra egna tack-kort när det blir aktuellt :)

• Sara.80

Hemlig08: Frågar du om själva fotot eller tackortet som sådant?

• Tjohejsan

Vi vill göra våra själva men gärna med kort från fotografen.
    Han sa att det blir allt vanligare att göra så.
    5kr/foto betalar vi och vi beställer mellan 50-60 bilder.
    Är fotografen smart får han ju sälja nåt istället för inget.

• 3Maj08

Både foto o tackkort.. jag ska stå på mig o göra själv, det blir ju mcyket finare och personligare då OCH billigare!

• Sara.80

Vi valde att inte köpa själva omslaget eftersom vi helt enkelt inte tyckte att det var snyggt och inte passade med resten av vårt tema.

Svar på tråden Tackkort, egna eller fotograf?