Inlägg från: tolkienbrud |Visa alla inlägg
  • tolkienbrud

Tips till blivande brudpar från en nu gift brud!

Själva bröllopsdagen var tämligen snarlik den som andra har skrivit om här så jag kan bara lätt konstatera att jo, vi blev gifta. Har inte uppdaterad weddingannouncer än men på första sidan kan den som vill se hur vi såg ut. idaochgoran.weddingannouncer.com

här är lite tips och insikter:
    - det går inte att planera allt som sker
    1, kvällen innan fick vi flera återbud bland gästerna för akut sjukdom
    2, blombuketten gick av när den klämdes i bildörren på väg till fotograferingen. som tur var skulle vi fotograferas kvart i ett och floristen som fanns 500 m ifrån fotograferingsplatsen stängde kl 13. en ny bukett ordnades således.
    3, vi skrev supertydligt om vad vi önskade oss i bröllopspresent och vad vi verkligen INTE behövde. vi fick fler inte-grejer än behövliga saker. lite irriterad på mig själv att jag låter det bero och inte ringer runt och frågar om kvitton.... nu har vi glasskålar, vaser, sängkläder till förbannelse (samtliga saker på inte-listan) och ett sushiset som vi aldrig lär använda.
    - se till att många kort och film tas! det är verkligen behållningen nu i efterhand eftersom man är rätt borta på själva dagen.
    - för dem som kom ihåg allt strul med min släkt, nej de kom inte. min kära mormor höll dock ett tal som enligt många vänner var kvällens höjdpunkt!

• Svar på tråden Tips till blivande brudpar från en nu gift brud!
  • tolkienbrud

ann 242
    de är vänner, om de kan spela beror nog på vart i landet det är.

• tolkienbrud

jag kan höra mig för...

Svar på tråden Tips till blivande brudpar från en nu gift brud!