• MissYellow

Borgelig vigsel på Barken Viking UTAN gäster?

Någon som gift sig på Barken Viking i Göteborg UTAN gäster?

Jag och min sambo vill ha en borgelig vigsel. Han tycker det räcker med rådhuset, men jag vill ha lite MER. Vi ska göra detta utan gäster då vi inte vill att någon ska bli besviken som vi inte bjuder. Jag har tyckt att det verkar mysigt på Barken Viking, samt att de anordnar allt själva - vilket låter superbra. Efter akten kanske vi bara kan ha en fin middag jag och sambon? Tycker ni det skulle bli konstigt att viga sig på Barken Viking ENSAMMA? Eller tror ni det fungerar?

Något annat förslag där man kan gifta sig borgeligt ensamma, fast på annan plats än rådhuset?

• Svar på tråden Borgelig vigsel på Barken Viking UTAN gäster?
  • B & S

"Trädgårdssalongen" i Botaniska syns tom på flygfoto på Eniro om du vill se(vid ingången till botaniska brevid husen), ser lite ut som en gång med altar del utan att vara kyrkligt.

Ute på nån kobbe/ö-kant kanske på Styrsö för sen har ni ju Styrsö skärets pansionat och dem e jätte mysiga att både bo o äta hos.

Varför inte ta favorit stranden? menar en strand vid en sjö som inte brukar ha badgäster eller lite avskild strand ut mpt skärgården.

En komisk version är ju att fråga om man får låna tornet på Liseberg för en egen åkning med vigselförrättaren? tar endast 5min ialf om man ändå bara vill ha en kort vigsel. :) vet inte om dem går med på det men man kan ju alltid fråga samt det e ju lite udda gämfört med andra vigslar.

• MissYellow

Det där med Liseberg var ju lite roligt! Kanske på kvällen då man kan se ut över den mörka staden med alla ljus.

Någon som har fler alternativ?

• B & S

föresten måste man inte ha 1-2 vittnen? som inte är själva vigselförrättaren själv? hmmm minns inte men värt att kolla/tänka på.

• Karis Annelie

ja vittnen m,åste man ha

• Karis Annelie

Barken viking låter som en bra idé tycker jag, hade jag bott i närheten där hade jag nog valt det. Det är ju lite romantiskt med sån gammal båt

• Karis Annelie

och just det, om ni nu inte vill ha några närstående som vittnen, så kan ni ju be ngn i personalen på barken viking, eller var ni nu är att vara det.
    Personligen skulle jag nog iaf ha velat haft med mammorna, och då haft dem som vittnen.

• MissYellow

Jo vittnen måste vi ju ha, men har vi vigseln på Barken viking till exempel så kan man väl säkert få två vittnen som arbetar där?

• B & S

Det tror jag inte är något problem alls...inte heller på Liseberg. Finns säkert något äldre par som promenerar förbi man kan fråga med ;) nåt gammalt romantikst sådant. Har ju sett visa fortfarande går hand i hand vid 89års ålder!

Svar på tråden Borgelig vigsel på Barken Viking UTAN gäster?