• thebrud

USA-resa

Hej alla brudar! Nu har vi varit iväg på vår bröllopsresa men genast när vi kom hem så är vi förstås sugna på att åka igen och igen och igen och...ja ni förstår. Nästa resmål som hägrar är en tripp till USA och då gärna bila längs kusten exempelvis. Är det någon som har gjort det och som vet ungefär hur mycket det kostar? Vilka bokade ni med och hur går man till väga? Alla tips är oerhört välkomna!!

• Svar på tråden USA-resa
  • rosarosen1

suck, jag är helt inne på din linje. min dröm är att bila från östkusten till västkusten, över heeeela stora USA. Det hade varit fantastiskt kul. Vad jag har för erfarenheter av detta, från kompisar och släktingar, är att det är relativt billigt att hyra bil och bensinen är billigare (fast det ändras ju hela tiden med tanke på oljepriser som går upp och ner) Men men. Det finns mycket motel och dyl, men det varierar i pris. Det är måååånga mil att köra, men man får samtidigt se mycket. Poliserna är kvickare än här, så blir du tagen för fortköring, sitt kvar i bilen, gå för allt i världen inte ur bilen. Ett förslag på resebolag är Swansons. De har mycket arrangerade resor, men även en del "på egen hand". Men du behöver ju inte gå genom dem, du kan fixa allt själv. Flyg, hyra bil, tuta och köra!! Lycka till

• Gizmos

Hej!
    Grattis och va roligt!!
    Kul att ni vill och kan ut och resa igen!!
    Mitt basta restips i USA ar Californien. Av manga anledningar!
    Jag bodde utanfor San Diego i 9 manader och saknar det saaa himla mycket!
    Det ar valdigt vackert, fint vader aret runt, finns valdigt mycket att bade se och gora.
    Om man utgar fran San Diego sa finns LA ca. 1-1/2 timme darifran (och LA ar ju en upplevelse!)
    Sen finns ju Mexico bara 30min. soderut...
    Stranderna ar sagolika, shoppingen otrolig!
    Att hyra bil ar nastan ett maste, men har man bara det sa kan man kora runt till alla narliggande "byar" som ar jattemysiga!!
    Jag hoppas jag va till nagon hjalp! Fraga garna mer om det ar nagot mer du vill veta!
    PS!Det gar alltid att fa tag i billiga biljetter dit ocksa, vilket ar ett plus i kanten ;)

Svar på tråden USA-resa