• Kaijsa

No! No! Hårborttagning från TV-Shop

Hej på er!

Har ni sett reklamen i TV shop för No No hårborttagningsapparat?
    DEn ska visst ta bort håret permanent med nån slags laser....

Det låter ju för bra för att vara sant - och det är det säkert oxå.

Men vad bra det vore om det vore sant!

Någon som testat? Eller någon som "kan" hårborttagning. Kan den funka?

Här finns lite info:
    www.tvshop.com/SE/products/6321

• Svar på tråden No! No! Hårborttagning från TV-Shop
  • Lady o Lufsen

Jag blir alltid så skeptisk...

Man skulle få med en påse till epilatorn...Vad ska jag med den till när jag egentligen skulle kunna kasta apparaten efter användning eftersom jag ändå inte kommar att kunna få hår igen???
    Och så sa dom nå´t om "efter varje behandling..."- ehhh- behöver jag kontinuerlig behandling...det skulle ju vara en permanent lösning?
    Hmmm....jag vet inte och inte blev du mycket klokare, eller hur

Ofta med så´na saker så sägs det så mycket om "permanent, behöver aldrig mera, kommer aldrig igen..." men ändå får man dubbel uppsättning och om man bara beställer idag så får man en årsförbrukning!! Konstigt...

• Fru Cinderella

Alltså.. nummer ett som jag har lärt mig är att aldrig aldrig under några omständigheter tro på vad de säljer på TV-shop! Något som jag tycker går riktigt bra, alla som handlar på TV-shop som jag har pratat med blir bara besvikna.

En annan sak jag funderat på. Om produkterna var så makalöst bra som de säger, varför säljs de då enbart på TV-shop? Det vore ju mycket bättre att lansera så att de såldes i ALLA affärer.. det skulle man ju tjäna mycket mer pengar på.. nej TV-shop ska man hålla sig i från!

• rocketqueen

Instämmer med tidigare talare och säger bara No, no!

• La Paloma

Min kompis har den och den funkar superbra
    Hon har tagit bort hår i bla armhålan och det har knappt kommit tillbaka nåt alls(tre veckor sedan)det lilla som vuxit ut är jätte glest, tunt och fjunigt. Tanken är väl att man ska fortsätta tills allt hår är borta (därav påsen.... Lady o Lufsen )

• Lelle84

mamma min köppte det här silver putset från tv shio man la ner en brika diskhon sedan ner med lite salt å vipps påsekunden är ditt silver rent JO MEN VISST vart då funka intesåjag tror inte pånått dom sägertyp

• Lady o Lufsen

La Paloma :
    Ja, påsen var kanske ett dumt exempel...
    Fast generellt tycker jag som sagt att det är konstiga tillbehör och dubbletter samt årsförbrukningar som enligt deras egen varudeklaration inte skulle behövas...OM produkterna funkade som dom säger att dom ska göra.

• rocketqueen

Hur ellr hur vill jag inte stödja TV-shop, tänker inte bidra aktivt till att deras sändningar fortsätter... :D

• OlaLouise

Ja, vad synd det är att TV-Shop under så många år visar massa skitprodukter som inte funkar eller som ingen igentligen behöver.
    För jag tycker ändå att det är en helt ok grej att visa saker i TV och att man sedan kan köpa direkt via telefonen.
    Nu är ju TV-Shop i båtten av förtroendeskalan, så det är ju tyvärr redan kört för dem att bli seriösa...=(

• pickolina

Lelle84 - Konstigt.. Min pappa har en sådan och den fungerar.

• pickolina

Annars är jag skeptisk till all typ av reklam, speciellt tv-shops.. Fast ibland blir jag nyfiken ändå, precis som det är meningen att man ska bli så klart.. haha..

• Kaijsa

La Paloma

så din kompis säger att den funkar?

Pickolina - har din pappa en sådan apparat? Är han nöjd då?

Jag är alltid MKT skeptisk till TV-shop. Som ni säger - OM nu sakerna är så bra var för säljs de inte i vanliga butiker - OCH varför har man aldrig hört om dem tidigare.

OM man hittat på en apparat som smärtfritt tar bort hår permanent - borde man inte sälja den i ett mer "seriöst" forum om den verkligen fungerade?

Om den funkar är det ju toppen!

Skulle vilja höra mera - La Paloma - be din kompis kommentera lite ! Så jag vet om det är värt att punga ut med nästan 2.000:-

Låter för bra för att vara sant tycker jag !

• pickolina

Kaijsa - Nej en sådan metallplatta som man lägger i saltvatten. Som man putsar ex. silver med.. :) Svarade till "Lelle84", som inte tyckte att den fungerade..

• Kaijsa

puffpuff

La Paloma - är din kompis fortfarande nöjd.

Jag tror som sagt att detta är för bra för att vara sant - men det vore kul att veta om jag har fel!

• Starstruck

nu blev jag väldigt nyfiekn på det hela...vill veta mer!

• 0205

Jag har tagit bort hår med laser på en skönhetssalong.
    DÄr måste man ockås gå tillbaka flera ggr tills det är helt bota.
    Detta pga att håren växer i olika fas, o beroende på fas så får man bort håret olika mkt, alltså från hela roten eller andra nivåer.

Men när man tillslut fått tag på alla hårstrån i rätt fas så ska de vara borta.. o innan dess blir de tunnare o glesare..

Om tv-shops mojängen funkar vet jag ej, men hoppas det, så dyrt på salong..

ska nog fundera på att köpa en efter folks inlägg här som verkligen har en o har provat..

tack för tipset!

Svar på tråden No! No! Hårborttagning från TV-Shop