• LaBelle

Friiberghs vs Gimo herrgård

Jag och maken firar snart 1-årig bröllopsdag. Jag ska boka en romantisk weekend och står i valet och kvalet mellan Friibergs herrgård och Gimo Herrgård. Jag har inte varit på något av ställena, men har kollat på internet och de verkar likvärdiga i pris och miljö. Undrar därför om någon som varit på dessa ställen kan rekommendera och hjälpa mig att välja?

• Svar på tråden Friiberghs vs Gimo herrgård
  • appel

Friiberg är SUUPER. Vi var där på vintern o åt julbord med massor av skaldjur... MUMS. Jättefint vid vattnet o fint där inne också. Gimo har jag hört att det ska vara fint också men har aldrig varit där.

Ha det så trevligt. :)

• thalia82

Vi ska fira vår bröllopsnatt på Gimo Herrgård. tyckte det verkade jättemysigt där!
    Kan återkomma om hur det var i slutet av september. :)

• Liten med Mindre

Friibergs är helt ok tycker jag. Men allt har varit ett strå vassare när vi varit på weekend på Rånäs och Södertuna. Så fick jag välja igen blev det något av de senare två. För mat, miljö, relax och boende.

• Liten med Mindre

Har ju förstås inte varit på Gimo...

• A:s wife

jag har varit på några olika ställen på konferens med jobbet, och Friiberghs är väl det som varit minst bra, eller vad man ska säga. det var absolut inte dåligt, men det finns bättre ställen =)
    jag var inte med när företaget var på Gimo, så jag kan inte säga något om det.

• thalia82

Nu har vi gift oss, och börjar så smått komma in i vardagens lunk igen.
    Gimo Herrgård var jättefint! Vårt rum var helt klart i herrgårds-stil men med en modern känsla. Sängen var enorm, svart överkast, och vid huvudänden en svart fondvägg med stormönstrade tapeter.
    Badrum med jacuzzi (dock menad för en person. lite trångt om man är två, men det går ju).
    vi kom dit först vid 2-tiden på natten, och åkte kl 12 nästa dg, såv i hann inte så se mycket mer än rummet, frukostmatsalen och bruksgatan.
    Har en liten fundering på om man skulle boka deras romantikweekend när vi firar ett år. Kul att komma tillbaka liksom. :)

• icra

Vi har varit på Gimo två gånger och haft ett Romantik-paket, eller vad det nu kallas. Det är helt underbart fint och framförallt maten är gudomligt god. Första gången bodde vi i lilla herrgården och andra gången i längan till vänster om huvudbyggnaden. Båda rummen hade jacuzzi och var väldigt mysiga. Bäst var nog rummet i Lilla Herrgården som hade snedtak och lite högre mysfaktor.

Svar på tråden Friiberghs vs Gimo herrgård