• novali

Vårt underbara bröllop 25 augusti (bilder efter hand)

Den 25 augusti var det äntligen dags!

06.30 blev jag hämtad av min kompis och tärna och det bar iväg till frisören. Vi skulle vara där klockan 07.00.
    Under de fyra timmar som vi var där delade vi på en flaska champagne och världens gulliga frisör bjöd oss på räksmörgås.

Under tiden vi blev klara var min man och hans bestman och hämtade blommorna och tårtan och skickade dem me färjan till ön där vi skulle ha festen.

11.00 var vi klara och begav oss hem. Vi skulle möta fotografen i en park och medan tärnan och hennes mamma (som hämtade oss hos frisören) hämtade killarna hemma så väntade jag i parken. Det tog lite tid och jag kan ju säga att jag mötte många förvånade blickar av folk som gick förbi och såg en ensam brud i parken. Haha.

12.00 var det dags för fotografering. Vi posade i alla poser som finns och skrattade otroligt mycket. Det var en rolig upplevelse!

13.55 träffade vi pappa, mamma och min systerson utanför kyrkan.

14.00 började klockorna slå...Jag gick in med min pappa och efter oss gick min tärna med min lille systerson. Min man och hans bestman stod och väntade på oss vid altaret.

Jag trodde att jag skulle vara mycket mer nervös än vad jag var i kyrkan. När vi tog steget in bara släppte alltihop. Jag kände mig bara lycklig!

En lite "jobbig" grej som hände i kyrkan var att jag fastnade men släpet när jag skulle gå uppför trappan. Men det var knappt ingen som märkte det, men bestmannen ryckte in och kopplade loss mig. haha

Vi hade egna löften som vi läste och det gick hur bra som helst. Solisten sjöng och spelade piano till The Rose, Kärleken förde oss samman och Av längtan till dig. Min mans lillasyster läste en dikt.

Efter kyrkan åkte vi med färja till festlokalen. Medan gästerna minglade med champagne, snittar och jordgubbar till toner av vår trubadur åkte vi en tur på ön och "andades" lite.

När vi kom till festlokalen skålade vi, sedan var det dags för middag.

Under midagen hade mina systrar satt ihop ett såå roligt sång och festhäfte! Det var många "lekar", spex och tal under middagen. Sedan åt vi tårta och drack kaffe med avec.

Kvällen fortsatte med bar, brudvals och slutligen dans till sång och musik av vår överstyve trubadur.

Det blev en oförglömlig dag som vi kommer att bära i hjärtat så länge vi lever!

Tack för allt stöd här på BT och lycka till alla som ännu inte har gift sig.

Här är lite bilder, men det kommer att komma fler efterhand.

www.pixbox.se/alb538577

Massa kramar Fru Brodd

• Svar på tråden Vårt underbara bröllop 25 augusti (bilder efter hand)
  • A n n i s e n  25/8-07

Grattis, vad fint

• Pidis

Gud vad fint
    Man får så mycket små tips när man tittar å andras bilder

• För länge kvar

Så fina ni var! En fråga bara - är din brudtärnas klänning uppsydd eller hyrd/köpt. En sån ringning i halsen hade jag velat ha nämligen...

• novali

För länge kvar: Hennes klänning är hyrd i Jönköping. Den satt jättefint på henne.

Svar på tråden Vårt underbara bröllop 25 augusti (bilder efter hand)