• Bella77

Tjuvstarta bebisverkstaden

Vi vill gärna bli med barn så snart som möjligt....
    Men jag vill inte vara gravid eller ammande då vi gifter oss 10 maj 2008...
    Nu undrar jag; om vi börjar att försöka bli gravida i april (vid äl) - när märker man det tidigast då?

/Bella77

• Svar på tråden Tjuvstarta bebisverkstaden
  • The FIN Prince

Får man undra varför så bråttom att ni inte kan vänta en måndag tills ni är gifta? Beror väl på från fall till fall och vilka kläder man går klädd i men kanske efter 3-4 månader kan man börja se nåt utifrån.

• Bella77

The FIN Prince>>
    Hur gammal är du?

• aircondition

Om ni "börjar försöka bli gravida" i aprill, är det inte troligt att det kommer att synas i maj. Och amma gör du inte...

• Bella77

aircondition>>
    Tack för ditt svar.
    Vill ju helst inte må illa på min bröllopsdag heller, men vad gör det?

Trevlig helg!

• MysEtt

Bella77: vi funderar också på att "tjuvstart" lite innan och jag är också lite orolig för att må illa men så tänker jag att jag vet ju ändå inte om jag är "fullt" frisk kan ju faktiskt ha en förkylning eller nåt annat på bröllopsdagen

• aircondition

Om ni lyckats bli gravida till bröllopet, är det ju inte säkert att du mår illa. Jag har tre barn och inte mått illa en dag när jag väntade dom. Det är ju så olika. Förhoppningsvis klarar du dig!
    Lycka till med bebis och bröllop!

• Bella77

MysEtt>>
    Du har rätt - det är ju inte alls säkert att man är 100% frisk (pga all stress innan bröllopet osv) ändå... Så vad gör lite illamående då, eller hur?!

Skall ni åka på bröllopsresa direkt efter bröllopet? När gifter ni er förresten? Och när "tjuvstartar" ni, hihi?

Kram Bella

• MysEtt

Bella77: vi gifter oss i december och funderar på att starta i oktober/november, det är jättesvårt det där tycker jag. Hade man säkert vetat att man kunde bli gravid hade problemet varit mindre men nu vet man ju inte det. Vi kommer bara vara borta två dagar efter bröllopet och sedan ta en längre resa nästa år, om det inte blir bebis då för då väntar vi
    Kram mysett

• Bella77

MysEtt>>
    Ja, man får verkligen hoppas att man KAN.... Tänk, man har i många år gjort allt för att INTE bli gravid... För att snart inte vilja något annat, hihi!
    Vi åker till Italien två dgr efter bröllopet & är borta en vecka.
    Och nu i februari så åker vi till Trinidad & Tobago eller liknande... Håller på att boka just nu...
    Vi ser det som (hoppas iaf) våran sista långresa som två...

• Trinemor

Du kommer antagligen inte märka något om du blir gravid i april. Men för min del blev jag JÄTTETRÖTT redan efter 2 veckor. Jag kunde knappt hålla mig vaken. Somnade kl. 19.00 varje kväll. Men jag tror det är mycket ovanligt att man märker något så tidigt.
    Lycka till!!!
    Jag gifte mej förra lördan. Nu börjar "bebisverkstan" för våran del :)

• Systerbus

Antagligen kommer det inte märkas om du blir gravid i april, men för mig så blev jag lite svullen om magen efter nån månad...sådär man kan ha innan mens. Jag blev väldigt trött och illamående också, fast det dök upp först i andra grav-månaden. Det är ju svårt att veta hur du kommer uppleva en graviditet. Vissa mår ju inte illa alls och andra mår illa från start.

• Borisson

Skulle ni lyckas på första försöket kommer du ju troligtvis veta om att du är gravid på bröllopet, om din ägglossning inte infaller mindre än två veckor innan bröllopet förstås. Det första man märker är oftast att mensen uteblir - alltså runt två veckor efter äl. Illamående, trötthet och svullenhet uppträder sällan under v 1-4, men har man otur dyker det upp ganska snart efter det. I början är det också vanligt med finnar och pormaskar. Kolla in graviditetskalendern på familjeliv.se så kan du utifrån när du tror din ägglossning infaller bestämma om ni vill tjuvstarta eller hålla er en månad till.

Svar på tråden Tjuvstarta bebisverkstaden