• 2007 Bröllop

Att tänka på EFTER bröllopet

Vore kul med en tråd om vad man nu ska tänka på efter bröllopet.

Har sett att det finns många trådar om vad man ska göra för namnbytet och så, men förutom det, det måste finnas massor av annat bra att veta.

Det jag håller på med just nu är att sortera alla foton och fundera över vad man ska göra för förstoringar m.m.

• Svar på tråden Att tänka på EFTER bröllopet
  • 2007 Bröllop

Hur gör ni med annonsering tex?

• jakegbg

Vi ska byta till ett helt nytt efternamn

• Fru Cinderella

Glöm inte bort tackkorten, de ska enligt etiketten skickas senast en månad efter bröllopet!

Lämna tillbaka allt hyrt, betala alla räkningar i samband med bröllopet!

• Fru Cinderella

Vi annonserade föressten inte, var så mycket runt bröllopet att vi glömde bort det och nu är det fyra månader sedan, känns lite fjuttigt o komma med en annons nu

• På landet Juli 2006

Vi akte runt hela mandagen efter bröllopet och lämnade vin till folk som hjälpt till, lämnade tillbaka nycklar, klagade pa brudbuketten som gick sönder (innan vigseln och vi fick inte ens en ursäkt), hämtade alla presenterna där vi haft önskelista etc.

Sen var det bröllopsresa och när vi kom hem fixade vi tackkorten, sa det blev nog lite mer än en manad efterat. Men det gör inget tycker jag... bara det inte blir ett halvar eller mer.

• 2007 Bröllop

Tackkort ja, det måste man ju fixa! Har ni gjort egna eller beställt från fotografen?

Jag skulle gärna vilja göra mina egna, någon som har tips?

• 2007 Bröllop

Annonsering vore kul, men det är rätt dyrt...

• Tingaling

Vi köpte våra tackkort via fotografen. Dels för att de hade en grymt snygg layout och dels för att vi faktiskt var ganska slutkörda efter bröllopet. Vi hade helt enkelt inte den energin kvar. Det var tillräckligt jobbigt att skriva och leta efter adresser...

Vi skickade ut våra efter 2,5 månader. Semesterna kom emellan och jag tror inte att folk har reagerat negativt på det. Inom tre månader tycker jag är bra. Man ska ju också veta att på sommaren är det semestertider och att få korten klara på en månad är tajt. Om man nu inte gör dem själv.

• Fru Cinderella

vi gjorde våra själva, tog ett kort som en vän tagit på oss på bröllopet, köpte svarta kort med hål för fotot fram och skrev med guldpenna i korten för hand. Hade även svarta kuvert med svart guldtext till adresserna på, hur snyggt som helst

• A:s wife

phu, vi har inte fått iväg våra tackkort ännu... 4 månader sen. men i helgen ska vi kolla om vi hittar kort nån stanns. bilderna har vi redan beställt och fått. sen gäller det bara att klura ut nåt att skriva och orka sätta sej och skriva 70 adresser. men det blir nog bra :)

• Fru Bouncing bunny

Försäkringar, ändra civilstånd osv i folkbokföringen, byta namn, gemensamt konto (?), livförsäkringar, arvsrätt vid dödsfall (om man är singel tror jag det i försäkring automatiskt tillfaller försäkringsbolaget... typ) (inte för att man ska vara negativ men.. you know ) nytt pass, nytt ID, nytt bankkort (alla dessa såvida ni bytt namn), ny email jobb + ev privat om du bytt namn... kommer inte på mer just nu!

• 2007 Bröllop

Ändra civilstånd i folkbokföringen? Görs inte det automatiskt alltså?

• 2007 Bröllop

Fru Cinderella

Var köpte ni de svarta korten med hål för foton någonstans? Låter fint!

• Fru Cinderella

2007 Bröllop
    Vi köpte på akademi bokhandeln, var rätt dyrt men sååå värt det

• PennyJenny

Cicilståndet i folkbokföringen ändras per automatik när vigselbeviset skickas in.

Persnoligen tycker jag inte att det är så mycket att fixa efter. Tackkort som ska ut då så klart och så för mig att fixa med nya kort och körkort och sånt. Men så mycket mer tycker jag inte att det varit.

• abkn

Vi annonserade bara på www.family.se det var gratis.
    Ett antal bilder så kan man maila länken till dom som var på bröllopet och ägna ett stort tack till alla som var där.
    Vi har våran på denna sida om diu vill ha lite ideer.
    www.family.se/vi/1005238.htm
    Vi skickade tackkort också.

• 2007 Bröllop

abkn; vad kul att lägga upp lite foton så att alla gäster kan gå in och titta!

Jag skulle gärna vilja lägga ut massor av bilder så att man kan se ett bildspel, någon som vet var man kan göra det? (Har ingen bröllopshemsida...)

• 2007 Bröllop

abkn; vad kul att lägga upp lite foton så att alla gäster kan gå in och titta!

Jag skulle gärna vilja lägga ut massor av bilder så att man kan se ett bildspel, någon som vet var man kan göra det? (Har ingen bröllopshemsida...)

Svar på tråden Att tänka på EFTER bröllopet