Inlägg från: Fröken Figo |Visa alla inlägg
  • Fröken Figo

Vad har ni för budget?

Vi kommer nog hamna på över 200 000 för allting.
    De stora posterna är mat och dryck och eventuellt övernattning för gästerna.

Här är några av utgifterna:
    fotograf: 21 000
    filmare + extra fotograf: 7000
    mat o dryck i 3 dagar: 100 000 minst
    klänning: 5000 +
    skor: ?
    hår o make: 3000 (för tärnan och mamma också)
    blommor: 5000 - 10 000
    gästers övernattning: 70 000
    live band: ?
    min ring: 45 000 (men vi räknar inte in den)
    bröllopsresa tar vi sen, räknar ej in den
    trycksaker: 7000

Det kommer fler saker, så det här blir ett dyrt kalas. Men som tur är tjänar m2b dubbelt så mkt som förut så vi kan lägga undan 20 000 i månaden. Dessutom får vi mkt av mina och hans föräldrar så nu slår vi på stort.

• Fröken Figo

350 000 är budgetten

de största posterna är fotograf för 36 000 (the Champagne group)
    ringar för 30 000
    maten hela helgen (vi står för allt i tre dagar för 100 gäster) vet jag inte än, väntar på offert men 70 000 kanske?
    dryck 30 000
    blommor 15 000
    trycksaker 8000
    servetter + askar osv fr Calligraphen 4000
    gästers boende 50 000

vi får allt från min pappa men har valt att betala vissa saker själva som ringar och fotograf (ringar känns självklart att vi står för och fotografen är så dyr så jag vill inte att han ska blandas in i det... tror inte pappor förstår varför man behöver profsfotograf för den summan)

jag tycker vi har stor budget men vi har ändå valt ett ganska enkelt upplägg. bröllopet är på landet i en rustik lokal. de stora kostnaderna kommer av att vi betalar allt för gästerna, även transporter osv

• Fröken Figo

min klänning är hyfsat billig: 5000

då får jag den uppsydd efter mina mått i Sverige i thaisiden. Ett riktigt fynd tycker jag! Mamma o jag ska göra små ändringar på den (lägga till detaljer)

• Fröken Figo

Jag tycker det är bra om man lyckas komma billigt undan! Nu gör inte vi det, men det känns verkligen värt det för oss. Jag tycker ändå vi får mycket valuta för pengarna. Det blir mitt drömbröllop helt enkelt.

Glömde säga att resa inte är inräknat i budgeten. Och inte ringarna egentligen. 350 000 blir för partajet en hel helg för 100 personer. Kanske närmare 120 personer. Men då ingår mkt!

Svar på tråden Vad har ni för budget?