• Godisråttan

Vad har ni för budget?

Klänning-3000:- (tänkte beställa fr Kina)
    Skor-400 kr (din sko el liknande)
    Underkläder-800 kr
    Hår-0 kr (Frisör i släkten)
    Makeup-0 kr Gör själv. litar inte på andra..
    Kläder (hyrda) till brudgum-1500 kr
    Skor brudgum-0 kr-Har redan
    Festen (mat+dryck+städning)-50000 kr (vi köper vin o sprit själva men betalar catering för mat och servering)
    Musik-5000 kr ( liveband eller vad kostar det?en el 3personer)
    Solist i kyrkan-500kr
    Ringar (förlovning+vigsel)-30 000 kr (Jag vet att det är mycket)
    Förlovningshelgen-1500 kr
    Trycksaker-2000 kr
    Transport-500kr
    Blommor-0 kr(har presentkort på interflora)
    presenter till gäster-2000kr(vet ej ännu)
    Fotograf-2000 kr (har en väninna som är fotograf)
    Brunch dagen efter-2000kr(vet ej hur många som ska vara med)
    Bröllopsnatten-3000 kr ( Finns billigare)
    Bröllopsresan-30 000kr ( vi ska två veckor till mexico,vet ej säkert budget där)
    Respengar-10 000kr
    143200:-
    Vad tycker ni?Skriv ner era budgetar.

• Svar på tråden Vad har ni för budget?
  • 071201

hermkes, jag beställer från www.1koo.com dunder service men ej sett resultatet än, har nyss beställt. Sök inlägg, kinaklänningar så lär du nog hitta många trådar om det.

• oss två

Klänning:6800
    Skor:275, din sko på rea=)
    Underkläder:ca 500
    Hår:1200
    Makeup:400
    Kläder brudgum: ca 3000
    Skor brudgum: 0, har redan
    Festen:Mat och dryck, betalar ej själva med ca 20000
    Ring:3800
    Trycksaker: gör allt själva, men med utskrifter kanske 400
    Transport:0, tar egen bil
    Blommor: kanske 500, då en kompis till syrran e duktig på det
    presenter till gäster:300
    Fotograf: ca 2500
    Bröllopsnatten: så gott som gratis då vi ska vara hemma, men nya påslakan, champange och lite, ca 600 kanske
    Bröllopsresan: 0 förhoppningsvis då vi önskar oss bidrag till bröllopsresa som blir först till våren

• malous

Max 60 000 minus min ring (ca 40 000), hans ring (vet inget pris än) och bröllopsresan (ingen direkt gräns, vi åker så fort vi kan ta ut semester efter det och bör ha råd att åka vart vi vill, ca 40 000?). Så jaha, det blir visst mot 150 000. Fast vi tror att festen blir billigare. Kanske.

• lillasmilla

Ca 60-65000 då är det kläder till oss, ca 15000 (inkl smink och hår) mat, lokalhyra och dricka 35000, pynt, solist och blommor ca 10-15000.... happ... vi får väl se vad det landar på... =0)ring och resa ingår inte i budgeten, men det blir väl ca 40 till resan och 10 på ringen

• Skottdagen2008

Vår budget ligger på 100 000 kr och så ser vi vad inom detta belopp som vi kan ssatsa på och på vilket vi kan hålla igen det på.

70 gäster som tackat JA till att komma på vårt bröllop 135 mil från hemmet.

• jenba

godisråttan:

hur många gäster har ni?

• Hedebris

vi kommer bli ca 100 pers på bröllopet. vi räknar med att klara allt på ca 40 000-50 000

• susi2

vår budget låg på typ 20000 då fick vi göra det mesta själva. men hade en vacker herrgård ute på landet hela helgen och lagade all mat själva och gjorde alla dekorationer själva och en fantastisk kyrka men det var så klart gratis. jag köpte en underbar klänning från Loni vilket var det dyraste tror jag. allt som allt, förutom kostymen. ja vissa grejer som serveringspersonal skulle vi inte snålat in på. och hotellet för 2000 spänn på bröllopsnatten kunde vi också gjort något roligare för senare. däremot fick vi återbäring på alla pengar då vi önskade oss pengar till bröllopsresa och då fick vi i princip tillbak allt.

• Godisråttan
    jenba skrev 2007-10-25 16:08:51 följande:
    godisråttan:hur många gäster har ni?
    ca 60 gäster
  • 16 aug

vet inte vad det slutar på.. men vi bjuder 63 st, då har vi satt på kanterna.. det går in fler men då får dom sitta i andra rum, inte så skoj..

Kanske går på? äähh jag vet inte.

jag ska bli en fru...läängtar-nu: varför en ledsen gubbe? Längst ner..

Svar på tråden Vad har ni för budget?