Familj, släkt och vänner från helvetet
Jag är verkligen trött på min svärfar och hans fru. Allt jag gör blir fel i deras ögon och andras misslyckanden och tillkorta-kommanden riktas mot mig. För några veckor sedan fick jag veta att min svärfar och hans fru ringt min svärmor och sagt att jag och min flickvän och blivande fru borde skiljas. Som tur var tog min svärmor mig i försvar tillsammans med min flickväns bror. Detta är jag förundrad över eftersom vår relation också har sina brister.
I 6 år har jag blivit mobbad, utfryst och föraktad av min svärfar och hans fru. I början riktades mobbingen mot min utbildning. Gymnasielärar-utbildning dög inte. Sen riktades det mot mitt arbete som lärare och nu riktas allt mot min person.
Men historien stannar inte där. Även min svärfars och hans frus släkt hatar mig. De anser att jag är en otrevlig och arogant människa. Jag är sannerligen trött på att hela tiden betraktas vara en idiotisk, korkad, elak och djupt anti-social människa.
Många av min flickväns vänner är inte heller glada över mig och försöker utesluta mig ur gemenskapen även om några få tycker om mig.
Vad som är litet komiskt är att min flickvän kommer mycket väl överens med min familj, släkt och vänner. Där har det aldrig någonsin funnits några problem.
I 6 år har jag levt i någon hemsk bubbla där den som sticker ut från normen anses vara djävulen själv! Är man inte läkare, jurist, civil-ingenjör eller Handels-ekonom anses man vara "korkad" eller "defekt". När alla ytliga status och titel-spektrum är avklarade skall man ha en social-kompetens som är ouppnålig för en dödlig. Har man inte något av dessa är man pest-smittad och bör hållas i karantän.
Min flickväns familj, släkt och vänner är iskalla. Naturligtvis kan jag aldrig leva upp till deras ideal även om jag försöker. Deras idealbild av människan är ouppnålig.
Jag har naturligtvis också mina brister och försöker bättra mig. Jag är dock trött på att jag inte har kunnat slappna av på 6 år tillsammans med någon av dem.
Att min flickvän nu vill gifta sig med mig är jag djupt förundrad över. Hur ska det gå när hela hennes "sociala-krets" föraktar mig? Det kommer naturligtvis inte gå. De första åren kastade jag detta åt sidan men för varje dag blir mitt självförtroende sämre och jag har svårt att sova. Klockan är fyra på morgonen och jag sitter och skriver på någon bröllops-sida där lyckliga människor skriver...
Så jag får be om ursäkt för det.