• Jämtlandstaus

    Hippad igår!!! :-D *långt*

    Igår blev jag hippad. hade med uteslutningsmetoden gissat att det skulle vara antingen igår, eller någon av två kommande helger. Dock blev jag ändå förvånad då jag och en tjej till ska anordna ett stort ettårskalas idag söndag, för ett gäng bäbisar födda i samma månad.

    Sambon tog vår dotter på lördagmorgonen, så jag skulle få sova. (hon är ett år) Vid 9 går han in och väcker mig och säger att en kompis är på väg upp och ska hämta nånting. Tror att det är en granne som vill ha sina nycklar frånd et att vi vattnat deras blommor när dom var borta.

    När jag öppnar dörren står en tjej med 10 stycken hjärtformade helium ballonger med ett brev på ena snöret
    Instruktionen var att klä mig i vitt, utsläppt hår, ta med mig en av ballongerna, och vänta vid 10 nere porten för vidare instruktioner. Väl där fick jag info om att gå till en specifik plats där ett gäng väntade med picnic. Det var 14 tjejer, och som speciell överaskning så kom en kompis från Östersund, som dessutom sitter i rullstol. Hade inte alls räknat med henne, blev så jätteglad. Jättegod pastasallad, skumpa och vin.

    Sen åkte vi buss och tunnelbana, och hamnade till slut på CHOKLADFABRIKEN på söder! Min dröm från flera år tillbaka, då jag varit där och fikat, och sett en möhippa. Fick göra mitt eget brudpar i marsipan!! Och vi fick dessertvin och äta obegränsat med underbar choklad. Det var en dröm!! Jätteroligt!

    Chokladstinn och lycklig så begav vi oss till fridhemsplan där vi picnicade med ost och kex och vin på en gräsplätt och jag fick lappar från alla där de skrivit tre meningar som jag skulle gissa vem som skrivit dom. Det var också roligt, och lite svårt. Sen gick vi till creativitity house, ligger vid biograf draken på fridhemsplan. Där fick jag välja ut valfri grej att MÅLA. valde en ganska stor fin skål. de hade allt möjlight, muggar, fat, julgranskulor =) det var rätt svårt, ser mycket fram emot att se hur den ser ut när den är bränd! De flesta målade något.

    Sen begav vi oss hem till vår lägenhet, men jag kom på på bussen, att jag har ju ingen nyckel, och sambon och bäbisen åkte till några kompisar och skulle sova där. Nr vi kommer och går så ser jag att det är folk i min lägenhet. Då har dom hyrt en KOCK!. Han hade gjort tilltugg och häftiga blå drinkar. Sen fick vi pestofylld kycklingfilé med vitlökstomater och hasselbacks potatis. Till efterätt så hade dom en CHOKLADFONTÄN! hihi. Ni förstår att jag gillar choklad va?

    Vi dippade frukt och marschmallows i chokladen tills vi var proppmätta. Sen fick jag svara på frågor som dom ställt till sambon, och vi hade faktiskt väldigt mycket rätt.

    Kvällen avslutades genom att dricka vin och mysa hemma hos mig. Kände när vi satt vid middagen att jag hoppades att vi inte skulle ut. Det var så trevligt och avslappnat. Det var bekvämt att prata och vi kunde bara mysa.

    Är så glad över en jättefin möhippa, och hade inte tråkigt en minut

  • Svar på tråden Hippad igår!!! :-D *långt*
  • Liten Kanin

    Ååå, det låter helt underbart! Grattis till så fantastiska vänner! Och lycka till på den stora dagen, antar att det börjar närma sig. :)

  • GME76

    Fantastiskt kul dag!! Låter underbart

  • Simsan

    Wow!
    Vilken fantstiskt rolig hippa du fick.
    Gillar att det var så fritt från pinsamheter och avslappnat, att inte gå ut på kvällen. Och all CHOKLAD!! vilket himelrike.

  • Jämtlandstaus

    Tack, gifter mig 29 september, så nu är det inte så länge kvar

    ja, det var underbart.

  • Pärlplattan

    Låter verkligen jättetrevligt! Jag tror jag ska länka till den här tråden, så att de som eventuellt skulle fixa för mig får lite tips.. Lite choklad, så är saken biff!

  • Waersta

    ÅHH!! Jag älskar också choklad!!

  • AnnaochHenrik

    Vilken fin hippa du verkar ha haft! Skönt att de skippade förnedring på stan och satsade på att ha det mysigt ihop istället, det är så det borde vara tycker jag!

Svar på tråden Hippad igår!!! :-D *långt*