Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

Betala gästers resa till bröllopet?

Vi hade bröllopet på Gotland för två veckor sedan och mer än hälften av våra gäster kom från fastlandet. Vi betalade inte någon resa eller logi för dem (bortsett från makens familj) och det var ingen av våra gäster som knorrade om det heller. Vi var ute i god tid med att berätta om bröllopet (februari berättade vi för alla berörda och skickade sedan inbjudningar med mer info i april) så folk kunde ta med det i sin semesterplanering och budget. Ett par sponsrade vi utöver hans familj, det är vänner som jag vet har svårt med ekonomin som jag verkligen ville ha där. Vi hade förmånen att ha en hel del boende vid vår festlokal så även om gästerna betalade för boendet så var det ordnat för dem.

Personligen skulle jag nog avråda dig från att ordna med någon gruppresa själv för gästerna. Tipsa om att man kan göra det, men lämna det upp till dem själva att lösa det. Du kommer ha mer än nog att ordna ändå och en sådan gruppresa strular lätt. Någon kan inte komma i sista minuten (och då brukar man inte få pengarna tillbaka) och massa sånt.

Om du är ute i god tid och berättar om bröllopet och era planer så trot jag de flesta kommer att ordna så de kommer.

Svar på tråden Betala gästers resa till bröllopet?