• AnnaMaria325

Ringen!

Min pojkvän har på sistone pratat mycket om att han vill att vi förlovar oss på min födelsedag som är den 25e December, jag sa ja till det eftersom han betyder oerhört mycket för mig. Men det är lite problem runt ringen känner jag nu när vi har börjat kolla runt på ringar.

Min drömring har alltid varit en claddagh-ring, en sån där irländsk symbol. Jag har nämligen alltid varit väldigt intresserad av keltisk mytologi o keltiska symboler men problemet är det att han inte riktigt förstår hur mycket det skulle betyda för mig att få en sån förlovningsring. Han tycker inte att det ser ut som en förlovningsring och han tror inte att den skulle passa in i Sverige liksom. Men jag vet inte, har aldrig brytt mig om vad andra anser om smycken jag använder men är det konstigt att ha en sån ring när man inte är av irlänskt ursprung? För jag ser det som den ultimala kärlekssymbolen, med den väldigt romantiska sagan bakom dess ursprung..

Bild på en variant av en claddagh scotweb-objects.com/images/items/thumbs/283x/Q90_sr_solav_s2448.jpg

• Svar på tråden Ringen!
  • Miamaja

Tänkte på en sak. Kan det inte vara så att din blivande vill att du ska ha en traditionell förlovningsring så det riktigt syns att ni är förlovade?

• Gerda

Vad sägs om att önska dig den i morgongåva?

• AnnaMaria325

jo visst men jag har alltid haft det som en dröm bara...

• Strawberryhoney

Tror nog jag ändå trots min dröm skulle föredra en ring som matchar vigselringen
    Men alla har vi ju våra drömmar i visoiner.

Min ring är en "tråkig vanlig slät guldring" men snart tar en allians plats breved

• valkyriana

Som sagt- svårt att matcha med en vigselring. Kan ni inte gå till en guldsmed så att du får en guldring med några keltiska symboler i?

Förövrigt så spelar det väll ingen roll hur ringen ser ut, den ska ju symbolisera er kärlek och era löften till varandra. Men det är klart att du och din sambo ska vara överens.

• Ernhake

Åhh.. typ en sån ring hade min mormor när hon förlovade sig fast då var det två händer som höll i varandra som man sen kunde dra isär så var det ett hjärta gömt under.

Om du förklarar för din blivande hur mycket ringen betyder så kommer han säkert förstå.. kanske ska lära honom om mytologin bakom så han också ser innebörden?!

• Jenny5

Hej!
    inser att det är ett tag sedan du skrev detta men jag undrar om du fick din claddagh ring?
    Jag och min sambo ska förlova oss och har beställt ringar från Irland med just Claddagh motiv Skrattande
    Själv hade jag inga problem med att övertala hon eftersom han gillar keltiska saker lika mycket som jag och dessa är verkligen jättefina!
    Jag har även en jättefin claddagh ring sen innan som jag köpte på Irland när jag var där :)
    Ha d bra i alla fall!

Svar på tråden Ringen!