Ringen!
Min pojkvän har på sistone pratat mycket om att han vill att vi förlovar oss på min födelsedag som är den 25e December, jag sa ja till det eftersom han betyder oerhört mycket för mig. Men det är lite problem runt ringen känner jag nu när vi har börjat kolla runt på ringar.
Min drömring har alltid varit en claddagh-ring, en sån där irländsk symbol. Jag har nämligen alltid varit väldigt intresserad av keltisk mytologi o keltiska symboler men problemet är det att han inte riktigt förstår hur mycket det skulle betyda för mig att få en sån förlovningsring. Han tycker inte att det ser ut som en förlovningsring och han tror inte att den skulle passa in i Sverige liksom. Men jag vet inte, har aldrig brytt mig om vad andra anser om smycken jag använder men är det konstigt att ha en sån ring när man inte är av irlänskt ursprung? För jag ser det som den ultimala kärlekssymbolen, med den väldigt romantiska sagan bakom dess ursprung..
Bild på en variant av en claddagh scotweb-objects.com/images/items/thumbs/283x/Q90_sr_solav_s2448.jpg