Fotoalbum med plats för MÅNGA bilder?
Jag letar efter ett fotoalbum till våra bröllopsbilder. Jag vill gärna få med så många som möjligt (vi har hundratals foton, sååå kul!!!). Ngn som har tips på var jag kan hitta ett sånt?
Jag letar efter ett fotoalbum till våra bröllopsbilder. Jag vill gärna få med så många som möjligt (vi har hundratals foton, sååå kul!!!). Ngn som har tips på var jag kan hitta ett sånt?
Ingen som har tips?
Hur har ni andra gjort med era bilder då?
Jag köpte ett helt vanligt fotoalbum med vita blad. Jag pysslade med det själv så att det blev snyggt, scrapbookade med alla pappersorter och tryck som vi använt till inbjudan, vigselprogram, tackkort osv. Och eftersom det är blanka blad, så kan man ju smälla in så mycket kort som man vill, med estetiska gränser förstås. Men jag fick lugnt plats med typ 200 kort, tror jag.
Jag kommer köpa ett album som jag får klistra in bilderna i med svarta sidor och hård pärm, har nämligen just framkallat 175 bilder och då har jag tok rensat bort bilder för att det inte ska bli för många är iof fortfarande för många men det bjuder jag på
Lilla M
Hur många bilder hade du per sida? Och hur många sidor var det i albumet?
Det varierade, på vissa slängde jag in tre kort per sida. När det var riktigt speciella kort gjorde jag "ramar" åt dem, och lät dem vara ensamma. Så det varierade. Nu sitter jag i skolan, så jag har ingen aning om hur många blad det var, faktiskt.
Jag klistrade även in ett inbjudningskort, ett vigselprogram, ett festprogram (det blev lite väl tjockt, men ändå roligt att ha allt samlat på ett ställe, när man ska visa folk) och sist av allt ett tackkort. Jag ville liksom ha med hela bröllopssagan från början till slut.
Gjorde texter till bilderna också, som förhöjde sago-känslan. Typ "Inte ett öga torrt, synd att vigseln var så kort" under ett av korten från vigseln...
Detta är ett kul alternativ till album med plats för massor av bilder. Har aldig gjort själv och jag kan tänka mig att det kostar lite. Fotografen vi antagligen kommer anlita erbjuder dessa. De är verkligen fina!
asukabook.com/
Jag köpte ett scrapbooking-album i standard 30x30 storlek. Det hade 100 sidor. På vissa sidor klistrade jag in upp till 6 bilder, andra fick bara ett foto eller en förstoring. Vissa vänstersidor fick vara helt tomma. Jag fick plats med ca 200 bilder...(+inbjudningskort, vigselprogram och festprogram) Sen fyllde jag det med mycket glitterstenar och pärlor och så´nt också... Usch vad jobbigt att vi säljer scrap-bookingmaterial på jobbet (jag får ju aldrig någon egentlig lön, då jag shoppar upp allt hela tiden)
Scrapbookingalbum är också bra på det sättet att man kan ta bort eller lägga till sidor om man t.ex. inte vill ha några tomma längst bak. Det är bara att skruva upp i kanten och ta ut bladen man inte behöver.
Albumet jag köpte heter "Lifestyle wedding" och kommer från Artoz.
Vitt tygklätt med präglad struktur i nederkanten och plats för ett litet foto på framsidan.