• Fru Zabby

Mitt sagolika drömbröllop!! Långt...

Känner bara att jag måste skriva några rader om mitt sagolika drömbröllop som blev allt jag någonsin kunnat drömma om!

På fredagen åkte jag och min man med närmaste familj och brudfölje till stället där vi skulle vara. Solen fullkomligt strålade och jag var full av förväntan. Svärmor som är florist skulle göra alla blommor och de var redan där med så sjukt mycket blommor. Vårt tema gick i grönt, silver och vitt med mycket vita kallor, vita rosor och murgröna. Vi pysslade hela dagen med att dekorera festlokalen samt kyrkan och bara hade det mysigt. Jag och mina tärnor var på massage på eftermiddagen och jag kände mig fullkomligt avslappnad :) På kvällen åt vi alla en grillbuffé och laddade för bröllopet, jättemysigt. Jag och mina tärnor sov i brudsviten där vi också skulle bli i ordninggjorda på morgonen. På kvällen fick jag en bok från min möhippa, mycket roligt och uppskattat! :)

BRÖLLOPSDAGEN
    Vaknade totalt superpigg 05.00 och kunde inte somna om, det blåste och var lite mulet ute, så jag blev lite nervös för vädret som de sa skulle bli fantastiskt. Kl. 07.00 ringde Emma Nors, som skulle fixa hår och smink, att hon fått punka på bilen, shit, men hon var så cool, bytte själv däck och kom inom en halvtimme. Väl på plats så började hon med mitt hår. Ville ha en väldigt enkel håruppsättning, men det tar mer tid än vad man tror. Hela morgonen hade jag ett stort leende på läpparna, gick bara runt och mös med mina tärnor. Vid 10-tiden skingrades molnen och solen strålade, yes!! Hade bränt en cd med mysig musik och vi kom verkligen i stämmning! det var en sån sjuk känsla att sätta på sig brudklänning och alla attiraljer och jag kände mig verkligen sååå vacker! Mina tärnor blev grymt fina och Emma gjorde verkligen ett helt otroligt jobb, härligt tjej verkligen! Åt en bulgursallad med kräftstjärtar och skålade lite i champagne innan min blivande och hans två marskalkar kom med alla blommor. Så stod han bara där, så otroligt snygg i sin frack, vi pussades och han berättade att han tyckte jag var underbart vacker :) Blommorna blev också så fantastiskt fina som jag önskat. Jag hade bara vita kallor och mina tärnor vita orkidéer, snyggt och stilrent.

Vidare till fotograferingen... Hade gott om tid på oss innan vigseln och det kändes skönt. Fotograferingen gick jättebra, vi fotades i en park med vita broar, verkligen superfint, ska bli spännande att se alla bilder från fotografen. Tillbaks till Stället vi skulle vara på (kyrkan och festlokalen låg bara ca 300 meter från varandra). Vi relaxade innan vigseln i ett hus bredvid kyrkan, nu började jag bli nervös. Vi sneglade ut genom fönstret och så alla gäster gå in, åhh vad fina alla var, och där bara för vår skull, vilken egeokick! Väl utanför kyrkportarna träffade vi prästen. Vår ena marskalk var så himla söt, han ville att allt skulle bli perfekt, så innan vi gick in tog han bort några myror från mitt släp :) klockorna ringde och nu dunkade det i hela kroppen, benen kändes som gelé. Vi skred in till Drottningholmsmusiken och jag försökte sträcka på mig och le mot gästerna så mycket det bara gick, detta var ju MIN DAG!! :) vilken underbar känsla att se alla och kyrkan var så vacker så det gjorde ont i hela kroppen. Emma sjöng så vackert Av Längtan Till Dig och Fly With Me. Vi hade en psalm och sedan hade vi en visa som alla sjöng, det blev jättefint och personligt. Jag fällde en tår när hon sjöng Fly With Me och min man höll min hand hårt. Vår präst var väldigt gullig och personlig i sitt vigseltal till oss, kändes bra. Sedan blev nog gästerna en aning förvånade när utgångsmusiken började ljuda "All You Need Is Love" från CD/stora högtalare. Det var en helt sjukt maffig känsla, vi gick ut och sjöng med i låten :) På kyrktrappen strålade gästerna och vi ikapp med solen, de kastade rosenblad på oss i alla färger, vi fotades med alla gäster samt familj och sedan åkte vi iväg till jubel i svärfars röda Triumphbil!

Så mysigt att åka iväg en liten sväng bara med min man, vi log ikapp och pussades :) När vi anlände till fördrinken spelade bandet "Love Is In The Air" och våra tärnor släppte upp rosa och gröna heliumfyllda ballonger, såå fint! Vi skålade i champagne och åt massa goda tilltugg (chokladdoppade jordgubbar och laxsnittar) medan vi minglade runt. Tänkte verkligen på att försöka mingla med så många som möjligt, jag var såå lycklig och kände att kvällen bara hade börjat!

Sedan satte vi oss till bords och en fantastisk middag började. Otroligt god mat (avocaodosoppa med löjrom, renfilé med potatiskaka, hjortronparfait), goda viner och fantastiska tal!! Bl.a visade marskalkarna en rockvideo på min man som han hade fått spela in på sin svensexa, mycket uppskattat! Min man höll ett helt fantastiskt tal där han tackade alla och avslutade med att han tackade mig, sin fru för att jag fanns, då kunde jag inte hålla tårarna tillbaks. Toastmastrarna var helt fantastiska och höll ihop middagen jättebra. Vi hade gjort ett bildspel som vi visade på bildskärmen när gästerna kom in till middagen samt efter desserten, det var mycket uppskattat och folk skrattade åt vilka tokiga bilder vi lagt upp:)Efter en paus och lite mingelmusik var det dags för tårta. Den var helt enormt god, mörk chokladmousse med hallon och vaniljbrulé samt vitt överdrag, på toppen ett hjärta med våra namn. Sedan kom the moment of truth, vår bröllopsdans. Vi hade övat massor, skulle dansa vals i 30 sek som sedan övergick i Time of my Life från Dirty Dancing. Det gick helt toppen tills en liten bit in på DD då släpet från min hake lossnade. Perfektionist som jag är, sa jag AVBRYT! Vi kör om. Jag tog upp mitt släp i handen (hade inte så långt släp) så jag visade nog hela min vita stayup med spets och strumpeband och vilket jubel det blev. Nu showade vi loss rejält och körde om, vals och sedan DD. Det funkade bra trots att vi inte kunde ta ut rörelserna så mycket som vi kunde och vi bjöd på oss själva rejält, sista lyftet (ett halvt lyft upp på höften) gick jättebra och vi fick jubel och applåder!! Vi grämde oss lite i efterhand att släpet lossnade, men ingen visste ju hur många snurrar vi verkligen skulle göra :)

Sedan dansade vi valser och till bl.a ABBA till bandet som spelade och sen gick DJ:n på och dansgolvet fullständigt brakade loss!! Både gamla och unga dansade och det var drag till en bra bit in på småtimmarna. Vickningen serverades utomhus, korv med bröd, folk åt som galningar, men jag var mätt och fullständigt slut i kroppen! Jag och min man smet iväg till sviten, öppnade en flaska champagne som stått på kylning, satte oss på verandan och åt frukter och skålade som man och fru! Vilken underbar känsla att få sitta och mysa i sin mans knä och prata om känslorna bara vi två. Bröllopsnatten lämnar jag till er fantasi :)

Alla gäster utom ett fåtal sov över och vi ordnade brunch dagen efter. Solen fortsatte att stråla på oss! Vi gav varandra morgongåvor och begav oss ner för att mysa med våra gäster. Väl hemma i lägenheten så kom alla känslorna när vi var helt själva. Nu får vi ladda för bröllopsresan i jan till NY och västindien!

Det var en så underbar, sagolik och fantastisk dag att jag fortfarande ännu inte smält alla intryck, men jag kan bara säga att jag är såååå otroligt lycklig!!!

Några bilder finns i mitt galleri.

• Svar på tråden Mitt sagolika drömbröllop!! Långt...
  • mooogn

Grattis till bröllopet! Är nyfiken på dina bilder; du måste kryssa i rutan under ditt konto alt inställningar så att galleriet visas :)

• mooogn

Gå in under Kontoinställning, Inställningar

• Fru Zabby

Så nu är det fixat så du kan kolla på bilder

• mooogn

Nu var jättefina! Jag tyckte verkligen om din frisyr :)

Ha en uuunderbar bröllopsresa!!

• 17jan2009

Vad underbart att få läsa om ditt bröllop! Låter som den perfekta dagen/helgen dessutom. Tack för att du delar med dig till oss som fortfarande planerar och undrar hur det ska gå med allt.

• Pärlplattan

Åh... Ni var verkligen jättefina! Jättevackert!!

Svar på tråden Mitt sagolika drömbröllop!! Långt...