• Lovedream

Någon som har gift sig på Arlanda?

Jag har en idé om att jag vill gifta mig på Arlanda för att sen direkt sticka iväg på smekmånad. Hur går det till och vart vänder man sig? Blr det ett borgeligt eller "kyrkligt" bröllop då? Kostnad mm.
    Ni som vet, berätta gärna.

• Svar på tråden Någon som har gift sig på Arlanda?
  • Borisson

Jag har inte gjort det men sett flera brudpar på Arlanda då jag reser rätt mycket. Arlanda har ett kapell för kyrklig vigsel och VIPen tex för borgerlig vigsel. VIPen är rätt dyr, men guuud vad fint det är därinne.

Hade jag inte haft så stor släkt som skulle döda mig om vi gifte oss i språnget skulle jag gärna gift mig där. Jag älskar flygplatser och det stämning som är där. Förväntan inför en resa, längtan efter nära och kära som är på väg hem. I love it!

• Lovedream

Ja, jag vill inte ha ett stort kyrk bröllop då jag hatar att fixa och anordna sånt. Men jag vill inte heller gifta mig hemligt eller utomlands då jag vill att min närmaste familj ska vara med.
    Jag har faktiskt hittat lite information nu och att gifta sig på Arlanda och VIP delen verkar passa mig som handen i handsken. Man behöver inte ens checka in bagaget själv, ska vara vid gaten en halvtimme innan planet lyfter bara, dessutom kan man beställa mat och dryck. Det får dock bara närvara 8 gäster, men det räcker faktiskt för mig o sambon, föräldrarna och syskona räcker.
    Kostar en del, ca 5000 kr i grundpris, men det tycker jag att det är värt för att slippa tänka själv.

Sambon tycker oxå att det här är en bra idé, nu ska man bara komma överens om tidpunkten när vi ska gifta oss/resa utomlands.

• MarLau

Inte på Arlande men dock på Landvetter. Tyvärr finns inget kapell där utan även den kyrkliga vigseln hålls i vip-rummet. De gör iordning en liten hörna med ett altare och ljus.
    www.lfv.se kan du hitta info om detta.

• issi

Hejsan
    Här kommer lite info till dig och lycka till.

Priset för ett vigselarrangemang är SEK 4 590 inkl moms. I priset ingår:

*
    VIP-rum i två timmar.
    *
    Egen säkerhetskontroll i anslutning till lokalerna
    *
    Incheckning av bagage för brudparet och deras eventuella barn t.o.m 12 år.
    *
    Transport till närmsta gate eller taxfree-butik för eventuell shopping.
    *
    Vid behov hjälper dom till att ordna vittnen.

Om resan sker väldigt tidigt på morgonen har man möjlighet att boka vigsel dagen innan för SEK 2 990 inkl. moms, då utgår incheckningsmomentet. Önskas längre tid i rummet debiteras SEK 900 inkl. moms per timme.

Arlanda VIP Service har öppet: Måndag?fredag 07.00-22.00, lördag?söndag 08.00-20.00.

• Fru Tingeling

Vi gifter oss på torsdag på arlanda YIPPEE, av en präst (Kajsa) i kapellet, kostar gratis för vår del, inget VIP utan i kapellet. Känns lite väl dyrt med VIP bara för egen incheckning...dessutom skulle jag tycka det var pinsamt att åka "golfbil" till gaten sen hehe.
    Nej vi gifter oss i kapellet som verkar mysigt, lägger hellre dessa 5000:- på mer shopping i Barcelona!

Svar på tråden Någon som har gift sig på Arlanda?