Aluminiumklorid & Absolut Torr?
Hej,
någon som vill delge mig erfarenhet av Aluminiumklorid och Absolut Torr? Funkar det? Vad är skillnaden? Funkar det ena bättre än den andra? Vilken är att rekomendera?
Hej,
någon som vill delge mig erfarenhet av Aluminiumklorid och Absolut Torr? Funkar det? Vad är skillnaden? Funkar det ena bättre än den andra? Vilken är att rekomendera?
Tänk vilka problem man diskuterar på den här sidan... Jag har ingen erfarenhet av aluminiumklorid, men absolut torr använder jag regelbundet. Den är jättebra. Enda nackdelen är att den svider lite på mig den natten man sätter på den. Brukar hjälpa att vara ordentligt torr innan man applicerar. Se'n har jag nå'ngång blivit lite röd under armarna da'n efter, så en bra idé är att sätta på det en dag i förväg. På mig brukar det hålla perfekt i en vecka ungefär. INGEN SVETt ALLS
Ursäkta men är det inte rent vansinne att ens fundera över aluminiumklorid under armarna?! Man ska ju helst undvika vanlig roll on till och med, eftersom den brukar innehålla aluminium (finns alternativ på apoteket) som samlar sig i kroppen och kan bidra till bröstcancer. Nånstans måste väl ändå gränsen gå för vad man ska utsätta sig för utan att riskera hälsan?!
Jag rekommenderar aliminiumklorid - du behöver inte sova med den på under natten utan det räcker att applicera och sedan låta den torka och sedan tvätta bort. Tar ca 5-10 minuter. Den svider inte (vilket jag tycker att absolut torr gör).
Och - inte en svettdroppe i armhålan!
Jag skulle vilja utfärda en liiiten varning mot Absolut torr...
Jag var rädd för att svettas både här och där på bröllopsdagen. Under armarna har jag inte haft några större problem. För att undvika fotsvett och handsvett, applicerade jag även där natten före bröllopet...
Under fötterna gick det ju okej, men mina händer svullnade upp och kliade så jag höll på att bli galen på bröllopsmorgonen. Det kliade hela dagen i händerna (det blev lite bättre efter en allergitablett) och de var svullna i ett par dagar. När vi skulle trä på varandra ringarna under vigseln gick det inte vidare bra. Min man lyckades trä på ringen till knogen. Sedan fick jag tvinga på den på mitt svullna ringfinger.
Kort sagt: Använd inte Absolut torr på händerna kvällen före bröllopet om ni aldrig använt den på händerna förr utan problem...
tänk p åatt du kommer svetts någon annan stans i stället. För det gör man. jag hade Absoluttorrunder armarna å blev dösvettig ovanför överläppen ! (av alla ställen!!)
så var lite försiktig
Absolut torr har hjalp mig, brukade svettas under armarna och var tvungen att kopa nya toppar ganska ofta, vilket blir dyrt. Det ar jatteviktigt att inte ha rakat sig under armarna de senaste tva dygnen innan, forsta gangen jag anvande AT var det inte riktigt tva dar och det sved som .... fick tvatta bort det pa en gang och sen jag fick en varbold! Inte kul men mitt eget fel!!! Sen vantade jag lange och var jattenervos andra gangen jag skulle prova men det gick bra och ar nu TORR! Viktigt ocksa ar att vara torr innan applikation, om det ar svart kan man torka armhalorna med hartorken om man har kalluft pa den. Det svider och sticker lite under natten for man blir ju varm under tacket men for mig blir det battre ju mer jag anvander det. Om man aterapplicerar innan man borjar svettas igen sa ar man ju fortfarande torr..vilket gor det enklare. Lycka till, jag tycker definitivt att lite sveda ar vart resultatet.
Ville bara saga att jag ar relativt saker pa att AT ocksa innehaller Aluminiumklorid (som for ovrigt komplexbinder 6 vattenmolekyler, darfor kanner man sig torr av det). Sa ifall AlCl3 nu skulle vara skadligt sa ar AT det ocksa. Jag har anvant AT och tycker det fungerar bra, sa lange man ar torr fore applicering. Har dock fatt utslag av det vid ett par tillfallen och annvander det darfor inte sa ofta langre.