• Tittij

    Årskalender blivande brud

    Funderar på att göra en kalender på möhippan med bruden. Behöver hjälp med idéer på enkla utstyrslar, då vi in´te kan packa med hur mycket rekvisita som helst.

    Tänkte typ:

    Januari: mössa och stora vantar som hålls för tuttarna

    Augusti: kräftskivetema, typ kräfthatt för tuttarna och lite girlanger runt halsen

    Nån som fått göra en sån på sin möhippa eller andra som bara har bra id´´er? :D

  • Svar på tråden Årskalender blivande brud
  • johanett

    vadarstövlar och ett metspö nån av sommarmånaderna.

    fjädrar i olika färger över hela henne till påsk.

    "Bunny" dräkt med kaninöron till sommaren.

    tomtemössa med en säck att hålla framför sig i dec.

    Jätterolig grej ni hittat på! Det finns säkert en massa tokiga och roliga grejer att hitta på till kalendern. Kommer jag på nåt mer så skriver jag igen.

  • Tittij

    Tack, metspö är ju jättebra :)

  • Blivande fru pettersson

    Februari - ett stort hjärta framför kroppen (alla hjärtans dag)'
    Den månad maken fyller år: Ett stort paket eller något liknande.

  • Tess 08

    Mycket roliga förslag,

    Kanske pumpor till Halloween,Oktober el November?

  • 20oktober07

    Kortkort regnjacka, gummistövlar (samma stövlar som till sommarmånadsbilden som någon annan föreslog) och paraply till en höstmånad.

    Små midsommarstänger att hålla för brösten till juni.

    Klassisk bild iförd underkläder, stay ups osv. till någon månad om ni inte kommer på något särskilt tema.

  • thalia82

    vilken kul idé!

    kan tipsa om ikea's kudde, formad som ett hjärta med armar. Sitter man den framför sig så täcker det precis lagom mycket/lite.

    I december är det väl ganska självklart med tomteluva och paket, eller kanske rent av en kort liten tomteklänning?

    om brudparet har några specialintressen så försök få med dem oxå på nån bild.

    bunny-öron funkar till påsken oxå. :)

    har en liten fundering på att göra nåt liknande till min älskling i julklapp.

  • Joji

    Detta tänkte vi göra på min kompis möhippa, men insåg att vi inte skulle hinna!

    Tycker att det är en superkul idé, skulle själv gärna göra det på min möhippa!

    Sexig, påskkärring eller Påskhare på påskmånaden (mars eller april)...

  • Kaffemoster

    Badskor till en av sommar månaderna .. Ta då bara kort på del av benen och fötterna ..

  • Fröken Figo

    Våren: blommor framför brösten eller tex utspridda på magen. Eller att hon håller en bukett "våriga" blommor och sitter naken bakom den. Maj: studentmössa kanske kan vara kul. April: påsk. Juni: blommor...

    Hösten: passa på att samla in höstlöv nu och fixa ihop. Svampar kan man kanske också få med. Hon kan stå naken med ryggen mot och hålla några löv framför rumpan haha. Tex.

    Sommar: ni kan också fotografera henne i bikini. Eller med en stor badboll framför sig. Eller i vatten? I badkaret eller nåt med badmössa på...

    Vinter: ni kan ha med lite "vinter-mys" tex ljus? Adventsljusstake. Eller för november kanske kan hon stå under ett paraply för att få tankarna till regn. Februari: skidor. Skridskor. Sportlov. Mars: oooh vad svårt. Det händer inget i mars. just det!

    På brudgummens månad kan hon ha en tårta framför sig med tända ljus och blåsa ut (blir gott för er möhippstjejer att äta också!) Hoppas det är mars för annars händer väl INGET i mars. Men annars... nä, ingen aning ang mars.

    Vilken kul idé!

    En variant är att göra en almanacka som inte nödvändigtvis behöver sitta på väggen (det kommer begränsa era fotografier?) utan en mindre och lite mer vågad som brudgummen kan ha för sig själv... En idé iaf.

  • Fröken Figo

    Januari kan ju annars vara med ett tomtebloss i handen. Och så vantarna i februari...

    men mars återstår... ibland är det ju påsk i mars. är det det nästa år? I så fall är det löst...

  • Gotland08

    Vi gjorde en sån till vår kompis.

    Januari snygga underkläder, vitt lakan som bakgrund, skidprylar
    Februari snygga underkläder, luva, sittandes i en vedeldad tunna

  • Gotland08

    Jag var inte färdig ju, tryckte på knappen för fort!

    Vi gjorde en sån till vår kompis.

    Januari snygga underkläder, vitt lakan som bakgrund, skidprylar
    Februari snygga underkläder, luva, sittandes i en vedeldad tunna

  • Gotland08

    Nu gjorde jag det igen

    Januari: snygga underkläder, vitt lakan som bakgrund, skidprylar
    Februari: snygga underkläder, pälsjacka, lurvboots, sittandes utanför en vedeldad tunna
    Mars: I badkaret med uppblåsta ballonger istället för vatten, champange, hans födelsedagsmånad
    April: Påskkärring med bara ett förkläde över vågade delar, kvast och kaffekanna
    Maj: Raffig trädgårdsmästare
    Juni: Fiskespö, gummistövlar och flytväst
    Juli: Liggandes i baddräkt på ett gummidjur i poolen med en drink
    August: Kräftor så klart, suger en kräfta med partyhatt och haklapp
    September: Snygg regnjacka med paraply och vatten hällandes över henne
    Oktober: Tre konstgjorda lönnlöv över de "känsliga" delarna
    November: Halloweensminkad med dödskalle och häxhatt
    December: Tomteluva, snygga underkläder, stövlar framför eldstaden.

    Lycka till!

  • 8108

    Å denna tråd måste jag bokmärka hehe

Svar på tråden Årskalender blivande brud