• Lucia05

P-spruta

Är det någon som vet något om p-spruta?
    Får kvinnor som inte fött barn använda sig av p-spruta?
    Är det svårare att bli gravid efter att ha slutat med p-spruta än om man använt annan preventivmedel?

• Svar på tråden P-spruta
  • fjäskan

Hej !
    Jag har haft s-pruta.
    De som inte har fått barn får använda p-spruta och det tar ca ett år efter att du slutat med den som kroppen blivit helt fri. Men det ska inte vara svårare än nått annat för att bli med barn.

Min erfarenhet av p-spruta är negativ. Visst det var dunderskönt att slippa oron för att kunna bli gravid men jag blev så jobbigt deprimerad utav p-sprutan och som sagt ca ett år efter att jag slutat med dom började jag känna mig normal igen.

www.preventivmedel.nu/index.html
    Här kan du läsa mer

Lycka till på vägen att finna bra preventilmedel !

• snuttungen

Min erfarenhet av p-sprutan är tyvärr oxå negativ. Jag började blöda efter 2 veckor, och sedan blödde jag varje dag i 6 månader...usch och fy säger jag.
    Men så har jag kompisar som tycker att den fungerar jättebra och inte blöder över huvud taget...
    Jag blev gravid månaden efter att jag slutat med p-sprutan, men å andra sidan så är jag en sådan där som blir gravid bara min gube tittar lite för länge på mig.

Lycka till

• also

Jag har bara positivt att säga, är inne på mitt 7:de år på p sprutan. Inga blödingar, ingen PMS, ingen viktuppgång, inga bebisar.
    Kan bara rekomendera den varmt.

Svar på tråden P-spruta