Skriva ut bordsplaceringen
Har nu skrivit in alla namn på våran bordsplacering, men när jag skriver ut den blir det alldeles suddigt. Vad gör jag för fel? Snälla hjälp!!
Har nu skrivit in alla namn på våran bordsplacering, men när jag skriver ut den blir det alldeles suddigt. Vad gör jag för fel? Snälla hjälp!!
Upplösningen är bara 72 dpi, vilket inte gör sig så bra när man skriver ut. Är det möjligt att skriva ut en mindre bild? Då kan du förstora på kopiator. När vi gifte oss i juli så kopierade vi borden från BT och skrev in namnen själva i photoshop. Tidsödande, men åtminstone skarpt.
Om du klickar på Visa i normal storlek, eller klicka på ladda ner bordsplacering får du den i högsta upplösning. Den räcker för att få bra skärpa upp till A3 utskrift.
Vad bra!
Fast jag har laddat ner den, och den blir ändå suddig...
Testade att klicka på Visa i normal storlek och då gick det mycket bättre. Tack!
Det är nog vad du gör med den inklistrade bilden i programmet när du har laddat ner den.
Om du t.ex. skalar om den i felaktiga proportioner så kan det bli suddigt, du vet som det blir om man bara förminskar bredden men inte höjden. Oftast brukar det gå bra att hålla in CTRL tangenten när man förminskar i vanliga program såsom MS Office, Adobe program och sånt, då behålls korrekta proportioner när man drar i storleken.