• BiancaoMagnus

Heliumballonger, era åsikter?

Jag har kommit på en idé och vill höra era åsikter!
    Vi kommer att åka båt från kyrkan till festlokalen. Gästerna kommer att ta emot oss på bryggan. Jag har hittat jättefina hjärtformade heliumballonger och skulle vilja droppa dessa ballonger medan vi anländer som en cool vacker effekt.

Det jag fundrar över:
    1) Får man göra det? Jag tänker på skräpet när dessa så småningom dimper ner någonstans. Eller riskerar man böter?

2) Det finns vita/pärlemo som är jättevackra, försvinner dessa mot himlen om det skulle (mot förmodan )vara molnigt? Finns även röda..

3) Kommer gästerna att titta mer på ballongerna och stjäla showen från oss?

4) Var får man tag i helium?

Tacksam för era åsikter tjejer!

• Svar på tråden Heliumballonger, era åsikter?
  • cellabella

Kan egentligen inte svara på dina frågor, men tänkte ändå bidra.
    Kolla upp miljöaspekterna noga, visst blir det fint men om de är miljöförliga, farliga för djur i naturen och skräpar ner tycker inte jag att det är värt det.

• Sister of the Night

Kul och vacker idé! Jag har inte samtliga svar på frågorna, men väl en fundering: om ni tänker ha snören på ballongerna och dessa dimper ner sedan så kan det utgöra en läskig fälla för fåglar och andra djur i buskage och liknande.
    Kanske kan man släppa ballongerna genom att öppna en stor säck?

Jag tror inte nödvändigtvis att ballongsläpp skulle "stjäla showen", däremot att det skulle se rätt så fint ut.

Svar på tråden Heliumballonger, era åsikter?