• sept 07

15/9 2007 Fru Lang

Jaha då var man gift och numera fru Lang!

Vilken underbar dag det var, helt över våra förväntningar, inget gick fel.

Vaknade kl 07.00 (hade legat vaken större delen av natten) Dags att duscha och packa allt till frissan. Pappa och jag hämtar upp tärnorna och beger oss till frissan.
    09.00 Susann (frisan) kör igång med oss direkt, tiden går fort! Jag har två underbara men mycket nervösa tärnor som fixar mat och passar upp mig mellan uppsättningarna och sminkningen. Bäst att njuta, fick order av dem att ta det lugnt och säga till om jag ville ha något.

12.30 nästan helt påklädda, Svärfar kommer och hämtar oss, mamma anländer till frissan som avsatt en hel timme för henne, då hon behöver skämmas bort. Tar tid att bygga upp självförtroendet då man ska avnända peruk för första gången och varit inlagd på sjukhuset hela sommarn. Mycket kramar och lite tårar innan vi åker vidare.
    Svärfar tittar på oss och ler, "vad vackra ni är".

Åker till fotagrafen (Jan Engsmar), träffas utanför kyrkan där han vill ta lite bilder. Fint väder men det blåser nästa orkan. Frisyren faller sönder lite men det fixas snabbt till. åker vidare ner till stranden för fler fin bilder.

14.50 åker med fotorafen till kyrkan, inser att jag ska gifta mig, AAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaa, det är ju idag, blev helt plötsligt nervös
    Pappa möter upp mig, han ska föra mig till altaret. Vilken känsla när musiken sätter igång. Mamma sitter längst fram i rullstol, så vacker, så vacker..
    Snabbt gick det i kyrkan, hann ju knappt förstå vad som hände. Hade underbart fin solomusik framförd av Linda & Daniel Berggrensson. Älska mig och From this moment. Alla i kyrkan fällde en eller annan glädje tår.

Efter riskastningen åkte vi en Ford Mustang cab från 60-talet.
    En runda i Vellinge och sen till Hantverksgården.
    Där tog våra toastmasters Veronica och Marcus kommandot, de gjorde ett helt fantastiskt jobb. Så även alla från Hantverksgården! Allt flöt på.

Efter middagen var mamma nöjd och ville tillbaka till sjukhuset, ett snabbt spontantal från bruden och alla ställde sig upp och skålade, lite fler tårar....
    Vilka tal man fick höra under kvällen, ojojoj, tur att det fanns näsdukar tillhans. Mycket pussande på gästernas begäran!

Sen var det dags för bandet, efter all underbar mat och tårta och valsen (Have i told you latley the i love you) Jukebåx börjde spela och så bra de var, alla dansade och hade sååååå kul. Det var helt enkel alldeless perfekt....

Nattamat och sen till Mayfair hotell, helt slut! Både herr och fru är överrens om att det varit en helt fantastisk dag

Lägger in lite bilder när det blivit klart!

Kramar Fru Lang

• Svar på tråden 15/9 2007 Fru Lang
  • Dallas

Grattis!!! Det låter underbart!!!

Svar på tråden 15/9 2007 Fru Lang