• lillamillan

Kan jag få tips från er nygifta?

Hur ska man göra för att man ska tro på att det verkligen är PÅ RIKTIGT när det är dags?
    Alltså så att man inte går miste om att leva i nuet på den specialla dagen.

Det är verkligen för stort och speciellt för att det ska gå att ta in. Jag, gifta mig?!?! VA???

Jag hoppas att jag tillåter mig att bli nervös...för är jag nervös då känner jag ju något och då lever jag i nuet.
    Jag ska försöla att möta blickar och leénden, lyssna på det jag hör...känna dofter, stanna upp och verkligen SE allt.

Det är nästan lika stort som när vi fick barn, men då var smärtan så påtaglig att det inte gick att undå att förstå att något höll på att hända :P

• Svar på tråden Kan jag få tips från er nygifta?
  • Fru Johansson

Jag lovar att känslan av att det är på riktigt bara finns där när det är dax!
    Njut av er stora dag!!

• jag ska bli en fru...läängtar-nu

Jag lovar det med !!
    Stressa inte igenom dagen...låt någon annat ta hand om alla detaljer,koppla av,luta dig tillbaka och NJUT......!!

• Bauti

Se till att någon filmar vigseln och festen. Då är det lättare att "hänga med". Du kan kolla på filmen och njuta av dagen ännu en gång.
    (vi filmade inte och ångrar det grymt mycket)

• Ab fab

Jag tipsar dig om att göra som jg gjorde *s*- mycket tid för dig själv o lite stress.
    -alla förberedelser var klara torsdag kväll
    -ansiktsbehandling och massage dagarna före
    -boende själv på hotell natten före
    Detta gjorde att jag inte var stressad utan kunde känna mig "med" hela tiden.
    På bröllopsdagen hade jag gått om tid både hos frisör, make up och fotografering.

Allt detta gjorde att jag kände mig med hela dagen och kunde njuta av alla förberedelser, vigsel och fest

• snofsan

vad jag har hört av andra så e det nog faktiskt ganska viktigt att man tar ut sov morgon. annasr blir du nog gansak trött på kvällen

• *Lilla M*

Vi tog så många tillfällen vi bara kunde att bara stå stilla, andas, titta varann djupt i ögonen och bara FATTA.

• Fröken Figo

Jag har inte gift mig än men tänker som du: det gäller att fånga dagen! Så jag sitter redan nu (knappt ett år i förväg) och pysslar med inbjudningar, vigselprogram, vår hemsida, filar på menyn osv). Jag tänker att ALLA detaljer som kan göras långt i förväg ska göras det.

Det enda vi måste göra lite närmare inpå är dukning och dekoration vilket vi kommer få hjälp med. Det ska vara klart redan på torsdagen eftersom gästerna kommer på fredag. Sen har vi "helgbröllop" så att inte allt svischar förbi för fort, det känns bra.

vi ska även filma och fotografera... Så nog ska man väl hinna med och känna att det händer! hoppas jag

• majsanna

När jag gick till frissan på morgonen kändes det så overkligt att det var dags för dagen B, men allt eftersom frisyren och sminkningen blev klar desto mer verkligt blev det. När sedan min blivande kommer in genom dörren med brudbuketten så kändes det jättebra.
    Nervös blev jag inte förän vi stod i kyrkan och klockringningen började. Under inmarschen försökte jag söka ögonkontakt och le till mina släktingar.
    Vi filmade vigsel men har inte fått filmen än. Just nu kommer jag inte ihåg detaljerna i vigsel utan mest helheten.

Kolla in min bröllopsberättelse på min blogg: majsanna.blogg.se Där beskriver jag känslan att gifta mig!

TS: Du kommer veta att det är på riktigt. Det kommer absolut inte gå dig oberört förbi.

• FruSvedberg

Mina tips för ni ska kunna njuta av er dag är att elegera bort allt som ska ordans och skötas om på bröllopsdagen...till folk du litar på. Annars kommer du att sitt aoch oroa dig ändå!
    Vi hyrde en restaurang där de hade haft huuur många bröllopsmiddagar som helst, så man visste att de kunde sin sak. Sedan visste vi inget om festen och middagen. Vi var lika ovetande om vad som skulle hända som gästerna var. Vi litade helt och fullt på vår toastmadame.
    Vilken gjorde att vi inte hade nått att sitta och fundera på...
    Allt blev superlyckat och vi satt som kung och drottning hela festen utan att behäva göra och tänka på nånting!!

• cinapuff

Jag försökte också förbereda mig så mycket som möjligt just för att kunna förstå och kunna vara med till 100% just på dagen D, men icke.. Jag gick bara omkring som i ett rus hela dagen, allting bara hände runt omkring mig och det kändes nästan lite overkligt...

Så här i efterhand är jag glad att vi tog oss tid att resa bort en vecka direkt efter just för att vi skulle hinna landa lite och smälta alla intryck innan vardagen tog vid igen (vilket den gjorde idag, passande nog).

Så det får väl bli mitt råd då. Ta er tid tillsammans direkt efter bröllopet, om så bara för en långhelg på tu man hand..
    Även om du verkligen försöker vara med och hinna uppleva allting så kan det hända att du som jag ändå bara "flyter med" och då kan det vara skönt med en liten mjuklandning efteråt för att hinna smälta allt.
    Lycka till hur som helst!

• Liinda_e

lånar tråden...vilken tid gick ni upp på morgonen och hur länge orkade ni då vara pigga på kvällen?

• Ab fab

Det var inga problem att vara igång hela dagen. Jag gick på någon form av lycko-homroner
    Kalas kvällen före, upp 0600, promenad i morgondiset- sen var det full fart tills dess att vi landade hemma vid 03.00. Men trött.. inte en chans*s*. Bra skor är ett tips så man orkar dansa- jag bytte till gympadojor efter bröllopsdansen

• majsanna

Gick upp klockan 0700. Till frissan kl 8.30. Sedan var det full rulle hela dagen. kom till hotellet ca 02.00. Var inte trött en enda minut förrän jag lade mig i sängen på hotellet efter att ha plockat bort alla 75 hårnålar!

• *Lilla M*

Jag gick upp typ sex på morgonen... Och var vaken och pigg till seeent. Räkna med världens adrenalinkick vid vigseln, den går man på länge!!

• Helle Belle

ät lunch så du inte svimmar i kyrkan,

foto innen kyrkan så ni hinner vara med era vänner efter,

fotografera och filma allt. Jag minndes allt bättre genombilderna och videon.

delegera under dagen så du bara kan glida. Alla beslut är tagna och du kan bara njuta. (toastmastern är bra länk mellan köket och festen.)

• PennyJenny

Mitt tips är att spendera så mycket av dagen ihop som möjligt. Vi tog in på hotellet redan dagen innan, åkte ifrån minglet på fredagkvällen (vi hade mycket långväga gäster och så) vid nio för att hinna mysa en stund på rummet själva och hade en flaska mossuerande och bara var tillsammans vi två. Vi åt frukost ihop, sedan var jag iväg för hår och make-up med syrran i några timmar, men sedan lunchade vi ihop, klädde oss tillsammans och fotade oss innan. Att fota sig innan rekommenderar jag oxå, för då han vi liksom ta in att nu händer det och det var skönt att få vara tillsammans bara vi och fotografen (och hjälpredan syrran då, men det var inget som störde).

Ta sedan stunder ihop under kvällen. Glöm inte bort att prata med varandra ibland oxå.

Svar på tråden Kan jag få tips från er nygifta?