• Zozo

Ska man skämmas för att man vill...

Nja, om man gar till tradens början.. Vi hade en relativt stor budget pa strax över 100 000.. Hick!
    Däremot skulle jag inte alls kunna tänka mig ta emot pengar av mina föräldrar.. delvis kanske för att jag inte är uppvuxen med nagon tradition i familjen av att man ger varandra pengar och delvis för att jag har det där med "Kan själv!" sa väldigt djupt rotat i mig.

Kanske kan det jämföras med min första utlandsresa när jag var 14. Jag hade tjänat ihop pengarna och fixat, beställt allt själv. Min kompis fick pengarna fran mamma, föräldrarana hade fixat och beställt. Jag kan LOVA att jag njöt betydligt mer av upplevelsen.

• Zozo

Hmmm.. vad jag menade att fa fram vara tt detta var det idealiska för mig och att det för mig inte berodde pa föräldrarnas ekonomiska sits. Blev kanske inte sa klart och tydligt som jag ville!

• Zozo

Sen, som jag oftast säger; Varför bry sig om vad andra tycker, så länge det inte gör nagon annant nagot ont? kör ert eget race!
    Här pa formuet har vi alla olika asikter och om du sa fragar om det är ok att äta bananer utan skal sa kan du ge dig den pa att det dyker upp radikala "Man ska bara äta bananer med skael pa"-föresprakare, folk som ABSOLUT tycker att du ska äta banan utan skal, folk som föredrar päron och de som tycker att du är koko eftersom bananer borde fridlysas...
    Men det är det som gör det till ett öppet forum och som egentligen gör det intressant.

• Zozo

Ok huruvida det är en fraga om KLASSKILLNAD eller INKOMSTSKILLNAD alltsa? (Vilket inte nödvändigtvis är samma sak: man kan vara av överklassen, adel tex och fattig som en kyrkratta eller stenrik bonde)

• Zozo

Komiker.. Njae, men vi hade en clown som gjorde sadana där ballongdjur till barnen under fördrinken. Det var bara tre barn med (mina systersöner) och de tyckte det var urkul! Kul att göra nagot litet för dem med!

Resa; vi akte inte direkt efter bröllopet eftersom vi redan hade firat det under en hel vecka. vi akte istället i nov-dec; 3 veckor till vietnam, Laos och Thailand; Under två veckor reste vi runt med ryggsäck och sista veckan latade vi oss pa fint hotell. En riktig upplevelse. Men det blev lite av en anti-upplevelse att komma till Phuket efter vackra Laos. tror aldrig jag aker dit igen! Usch, vilket turisthal med en massa tyska och svenska fula gubbar som gar och tafsar pa thailändska smaflickor.

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...