• NicoFina

Ska man skämmas för att man vill...

lägga mycket pengar på sitt bröllop?
    Det känns lite som det här inne.
    Jag har en ganska stor budjet och det känns lite som om jag inte törs berätta vad den ligger på pgr av alla komentarer man kan få här inne.

Har nu planerat mitt bröllop i snart i 6 månader och det är 10 månader kvar innan bröllopet ska vara.
    Vill att våran dag ska bli helt perfekt, vill inte behöva tänka på pengar.
    Är det någon annan som känner som mig?

• Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...
  • Fröken Figo

hej hej igen, vilken bra tråd! Lika bra att lämna alla pengardiskussioner...

Vi kommer åka några månader efter bröllopet eftersom m2b inte kan vara ledig mer än 2 veckor i taget och så har vi en massa vänner som rest långt och som kommer stanna i Sverige före och efter bröllopet.

Men vi har ingen aning var vi ska åka... Nån som vill tipsa? Jag är inte alls "strand-liggar-typen" men lite romantik och lugn o ro vill man ju ha... Det bästa vore en plats med romantik, strand och en massa kultur tillgänglig.

Hur tänkte ni andra när ni bestämde resmål?

• Liinda_e

vi tänkte att eftersom vi åker utomlands rätt ofta och har som önskemål att åka minst en gång om året gärna 2
    så tänkte vi ähhh vad tusan vi lägger allt krut på bröllopet (vi betalar själva) och sedan kan vi ta världens grymmaste resa nästa år....
    så i år blir det "bara" 2 veckor i turkiet.... men med all inclusive så vi bara kan lata oss läsa böcker snorkla träna se saker göra utflykter och sånt vi gillar att göra tillsammans

• stenbruden

Hmm resor!

Vi funderar på att åka till Norra Australien kanske kombinerat med 1 på Maldiverna om det går. Vi kommer att åka direkt efter bröllopet (6 juni) och vara borta minst 3 veckor, gärna 4..

Ingenting bokat än men det lutar åt det...
    Man får ju passa sig för säsonger under våran sommartid..

• Fröken Figo

Liinda: det låter som en bra plan! Jag har bara varit i Istanbul och inte sett några stränder men jag äääälskade turkiska maten! Och Istanbul är en delvis fin stad, delvis riktigt sunkig. Värt att se iaf!

Alla jag pratat med som semestrat i Turkiet har älskat stränderna. Och maten! det blir säkert kanon.

• Liinda_e

ja det är klart att det kommer bli bra,känns lite trist bara med en tyspisk charter som bröllopsresa + att vi varit i turkiet......
    men vi sa som så att nu åker vi iväg för att smälta bröllopet stressa ner njuta av varandra och bara ha kul....
    och då kändes det bättre ...i valet att lägga typ alla pengar på bröllopet lr dela upp det så för vår del vart det ett relativt enkelt val.

• Liinda_e

nu kan vi lägga allt krut på bröllpet letar för närvarande efter en elsprutande eld konstnär som ska uppträda när natta maten serveras

• Äntligen är det min tur

Nico Fina
    Jag blev lite nervös över dina blå rosor. Har du tänkt på att de färgar av sig Jättelätt. Med tanke på ev vit klänning. Har själv kompisar som fått studentklänningar (vita) förstörda.... Bara en liten tanke. Annars coolt tema. Själv gifter jag mig också med en djurgårdare... som e på derby nu. Vi har kompisar som förlovade sig på stadion. Coolt.

• Blivande fru pettersson

Hejhopp! Hoppar genast in i den här härliga tråden, men lämnar pengadiskusionen åt sidan (fast NEJ, man ska inte skämmas!).

Jag vill också ha blå rosor, men pratade med en florist som istället föreslog naturligt blå blommor, som ser ut nästan exakt som rosor, så det får nog bli sådana istället. Vill ju kunna lussa för min man i brudklänningen, så länge jag kommer i den...

• Fröken Figo

Blivande fru pettersson: wow där har vi en cool idé! Att lussa för ens man i brudklänningen...

bra användning för en klänning som annars riskerar att ha ett liv på några timmar bara.

fast jag är lite inne på att sy om min klänning till lyxig partyblåsa. Göra den kortare och sen ha ett tunt rosa tyg över som ett extra lager... men vi får se. Att färga silke går inte tror jag...

• NicoFina

Kan du ge mig lite tips om naturligt blå blommor som min söta näbb kan kasta?

Blivande fru pettersson skrev 2007-09-24 20:56:08 följande:

Hejhopp! Hoppar genast in i den här härliga tråden, men lämnar pengadiskusionen åt sidan (fast NEJ, man ska inte skämmas!). Jag vill också ha blå rosor, men pratade med en florist som istället föreslog naturligt blå blommor, som ser ut nästan exakt som rosor, så det får nog bli sådana istället. Vill ju kunna lussa för min man i brudklänningen, så länge jag kommer i den...
  • NicoFina

Ja jag vill att min dotter ska kunna ärva min klänning sedan så den får inte bli förstörd.

• NicoFina

Välkommen hit till den pengafria tråden

Blivande fru pettersson skrev 2007-09-24 20:56:08 följande:

Hejhopp! Hoppar genast in i den här härliga tråden, men lämnar pengadiskusionen åt sidan (fast NEJ, man ska inte skämmas!). Jag vill också ha blå rosor, men pratade med en florist som istället föreslog naturligt blå blommor, som ser ut nästan exakt som rosor, så det får nog bli sådana istället. Vill ju kunna lussa för min man i brudklänningen, så länge jag kommer i den...
  • Blivande fru pettersson

Så fort jag kommer på vad de hette för något ska jag meddela det... Det ska tydligen finnas runt femton stycken naturligt blå blommor (som inte är blåklint), men jag hör av mig som sagt!

• Fejs

Är det någon som ska ha en komiker (stand-up) till bröllopsfesten? Någon som kan tipsa om någon som är villig? Har svårt att få tag i någon då det är enda gången som de tycker andra kan vara roligare men vi vill ha nått uppträdande mellan efterrätten och tårtan.

• Visa08

Vi kommer inte åka på någon bröllopsresa direkt efter bröllopet. Vill spara på det lite... :) Däremot kommer vi nog ta några dagar ledig och kanske åka tll familjens landställe i Skanör. Vi har småbarn och måste spara det mesta semester tills när dagis är stängt mitt i sommaren. Dessutom vill jag antingen ha med barnen och åka till något mysigt ställe eller vänta tills de är så gamla att de kan stanna hemma själva.

Vi kanske åker på försenad bröllopsresa på vårt 15års jubileul...

• Zozo

Komiker.. Njae, men vi hade en clown som gjorde sadana där ballongdjur till barnen under fördrinken. Det var bara tre barn med (mina systersöner) och de tyckte det var urkul! Kul att göra nagot litet för dem med!

Resa; vi akte inte direkt efter bröllopet eftersom vi redan hade firat det under en hel vecka. vi akte istället i nov-dec; 3 veckor till vietnam, Laos och Thailand; Under två veckor reste vi runt med ryggsäck och sista veckan latade vi oss pa fint hotell. En riktig upplevelse. Men det blev lite av en anti-upplevelse att komma till Phuket efter vackra Laos. tror aldrig jag aker dit igen! Usch, vilket turisthal med en massa tyska och svenska fula gubbar som gar och tafsar pa thailändska smaflickor.

• Joji

Vi vill åka direkt efter bröllopet, eller i alla fall några dagar senare, och vara borta cirka 3-4 veckor!

Just nu lutar det åt Australien, jag har vistats där två längre perioder och längtar ofta dit, min m2b vill jättegärna uppleva det så vi slår två flugor i en smäll!

Tanken är väl att vi ska både åka till ställen där jag inte varit, och några som jag vill visa honom...

• Fejs

Vårt bröllop kommer nog inte kosta 160´mkr med precis allt (även förlovningen, resa etc) det blir nog mer än 200´kr iaf eftersom bara maten och dryck till maten kommer gå på straxt över 100´kr.

Svar på tråden Ska man skämmas för att man vill...