• Liiizzie

LIPOLYSE

På måndag ska jag göra en LIPOLYSE behnadling, har funderat länge på det, bokat tid och sedan avbokat. Är så osäker på självaste stället trots att det är omtalat- SLM-KLINIKEN. Hm undrar om det funkar? är det bortkastade pengar tro?

Snälla ni som vet mer om detta... jag är sjukt nyfiken, måste få veta, Hur många behandlingar behövs oftast? i snitt alltså, sen är det ju olika beroende på person.

Vissa säger att man ser resultat på en gång... medan andra skriver att kan ta upp till 6-8v?! ochatt man bör banta och verkligen motionera veckorna efteråt, stämmer detta?

Tacksam för svar snarast =)
    Kramar/ Liiizzie

• Svar på tråden LIPOLYSE
  • Liinda_e

vad är en lipolyse för ngt?

• Ms K

Jo, det ska väl fungera, men om du ändå ska banta "on top of it" så undrar jag om det inte är pengar i sjön? Den tid det tar för dig att få alla injektioner, samt att återhämta dig (då det faktiskt blir en vävnadsskada eftersom injektionen man får spränger sönder fettcellerna) är tid som du skulle hinna komma i mycket god form på - speciellt med tanke på att lipolys bara är en metod för att ta bort MINDRE fettpartier! Det är ingen metod som man blir smalare av, man tar bara bort specifika problem-fettdepåer.

Men visst, principiellt fungerar det säkert. Och är det på en speciell "otillgängligt" ställe du vill ta bort fett och träning inte hjälper, så passar lipolys säkert bra om du tycker att det är så viktigt att få bort det.

Tror man håller på i mellan en till två månader, två behandlingstider per vecka. Sedan ska man kontrollera att man inte får ärrvävnad och bekosta ordentligt med massage för att förhindra detta (ajaj att massera där när man har vävnadsskador som läker, ajajaja). Det låter som att det är bra om man har börjat med regelbunden massage redan innan man börjar med injektionerna.

Så, det låter dyyyyyrt!!! Mycket billigare (och roligare?) att ge sig ut och ner på gymmet!

• Lisa1

OM detta fungerar så observera att det isf endast hjälper FRISÄTTNINGEN av fett (frisättningen är endast 1:a steget i den kedja som fettförbränningen utgör). Sedan måste du alltså förbränna detta fett själv, och det är ju därför som du skall hålla igen lite på maten och även öka din motion när du gjort behandlingen. Detta för att mer fett kommer i omlopp, som alltså måste förbrännas.

Sedan skall du kolla upp detta lite noggrannare tycker jag. Pratade för ca 1,5 år sedan med en person på en av sveriges större kosmetiska och plastikinriktade kliniker om detta preparat. Han påpekade att den läkare som i vår stad använt dessa injektioner blivit "prickad" pga att preparatet förts in utan tillåtelse då medlet inte var godkänt/tillåtet. Detta var iof en tid sedan, men måste ändå funnits vissa skäl till att man valt att pricka denne läkare. Fråga kliniken om preparatet, vilka studier som ligger bakom, om medlet är godkänt och vilka som isf stått för dessa tillstånd, om kliniken har en ansvarig läkare, vem denna är isf och vilken erfarenhet kliniken har av preparatet...osv. Denna info är VIKTIG och får inte glömmas bort mitt i den positiva yran av att man kanske skall minska någon cm i midjan eller två.

Svar på tråden LIPOLYSE