• underbarnet

Bestman? Hur gör man??

Är det bara min sambo som ska bestämma vem som ska vara hans bestman? Han vill ha sin bror till bestman. Jag avskyr dock min svåger och vill inte att han är bstman. Han är en idiot som är konstant otrogen och inte bryr sin om sina barn. Min sambo är inte så jätteförtjust i sin bror men han var bestman på hans bröllop, så han tycker väl det är rättvist om brodern för bli bestman. Hur gör vi? Är det bara min sambo som får välja vem vi ska ha`?

• Svar på tråden Bestman? Hur gör man??
  • Awen

Det där med bestman är ju ett känsligt kapitel, särskilt om din m2b varit bestman på hans bröllop... ni kan inte ha flera marskalkar istället? och ta en till?

spontant känns det ju som om din man får välja vem han vill, precis som du får välja din tärna?

• B & S

han kan väl ha sin polare/annan om han vill...enligt ditt inlägg har han inte gjort sig förtjänt av denna ära och har inte direkt hedrat äktenskapet han har själv.
    annars kan man ju också tänka på om du ska ha en tärna eller dylikt och du kräver att det ska vara en vis person så kan du inte själv komma och kräva att vem han ska ha bervid sig...då e det hans val, varken det e bra eller ej.

• Mitziemoe

Att vara bestman är ju ett hedersuppdrag och det ska man ju ge till någon som man verkligen vill ska vara bestman. Självklart kanske det kan vara svårt att förklara för sin bror att man ska ha någon annan som bestman om han förväntar sig att vara bestman.
    Sen kan ju inte jag säga hur ni ska bestämma men jag kan ju bara säga hur jag och min M2B gjorde, min M2B bestämde själv vem han skulle ha som bestman för det är ju den person som ska vara med honom den dagen och jag bestämde själv vem som ska vara min tärna.
    Men vi har ju inte samma slags situation som ni men mitt tips är att ni sätter er ner och pratar igenom det ordentligt. Det är er dag och ni ska vara nöjda!

Oj va långt det här blev.*ler*

Hoppas att ni lyckas lösa det här på bästa sätt!

Svar på tråden Bestman? Hur gör man??