• Carma07

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

Godmorgon
    Sist ut och först in.

Idag var det nästan vinterväder. Vi hade -4 grader jämfört med igår morse med +8 grader. Snacka om att vädret går upp och ner.

Det blir troligtvis inget Ullared idag som egentligen var planerat. Har en del arbete på kontoret som inte kan vänta längre så jag får bänka mig här idag. När jag är klar här funderar jag på att åka och köpa de sista pappren som saknas till att göra klart de sista tackkorten så jag får iväg dem. Vill ju börja med julkorten nu ju.

• Carma07

Tez: Jag hade tänkt att gå. Det verkar som om Frujj är intresserad och Nibla är intresserad om hon kunde denna helgen. Addiz kommer jag inte ihåg vad hon sa. Vi kan maila dem och höra. Eftersom vi har gäster känns söndag som bästa dag, men skulle kanske kunna lördag också om jag isf åker vid öppning.

• Carma07

Än så länge inte så mycket kontorsarbete gjort. Maken skar sig så illa i tummen att vi fick åka till vårdcentralen där de kollade om det var värt att sätta tillbaka fliken som han skar av. Den får han klara sig utan numer, men de tvättade och la om ordentligt. Usch!!

Jag vet nog ikväll eller imorgon vilken dag jag kan på mässan.

Tezz: Tråkigt med din mamma och läkare. Det är trist att läget är som det är i Göteborg. Hoppas att det löser sig.

För min del spelar det ingen roll vart vi fikar.

• Carma07

Ab: Hallå din semesterfirare.*vinkar* Låter som ni har det bra.

Har varit och fikat på Brogyllen, men har bara fikat kakor där och vet inte om de har annat gott.

• Carma07

God Morgon

Är det bestämt Brogyllen på måndag? Jag kommer dit troligtvis tidigast kl 1800.

Addiz och Tezz: Ang mässan har jag nu bestämt mig för att gå på söndag och kl 10-12 passar mig perfekt. Då behöver det inte bli så sent senare under dagen. Vi har bara en far i närheten att besöka så det tar inte så lång tid. Jag känner att jag kommer att behöva lördag förmiddag till att ev handla och dona hemma innan vi får gäster.

Tezz: Det fikastället låter helt klart värt att prova nästa gång.

• Carma07

Tezz: Det är bara bra om du handlar upp allt, för jag har egentligen inte råd att köpa något. Makens tumme är inlindad ordentligt just nu och stor och vit. Numer går han under namnet "Tummetott". Det kommer nog att bli en liten annan form på tummen när den har läkt.

• Carma07

Tillbaka efter lite fläng i stan. Nu har jag äntligen inhandlat de sista papprena som saknades till tackkorten. Så nu ska vi skriva ut dem och förhoppningsvis blir jag klar med dem ikväll. Iaf under helgen vill jag att de går iväg. Så skönt det ska bli. Vill ju bara göra jul-och grattiskort nu istället.

Addiz: Hör av dig om du vill mötas upp borta på mässan på söndag.

Tezz: Hoppas du hittar massor av kul saker på mässan. Så får vi knåpa ihop en pysseldag snart.

Ha en bra helg alla.

• Carma07

Addiz: Det räcker utmärkt så. Om min mobil inte fixar att ta emot ditt sms så är ju stället inte så jättestort utan att vi kan springa på varandra ändå.

• Carma07

Frujj: Vet inte om det fortfarande är intressant att veta, men det finns två thairestaruanger i Lerum. Har själv inte provat dem och vet inte hur de är.

Tezz: Kul att du hittade lite saker du tyckte om på mässan. Är lite nyfiken vad det är för en quickcutz du har hittat om du hade en budget på 500:-. Snart får vi bestämma en pysseldag.

Har precis haft vännerna som sjöng och spelade på vårt bröllop här på middag. De var mycket trevligt. De tyckte det var så roligt att spela och sjunga på vårt bröllop att de skulle gärna göra om det. Vi är inte lika säkra på att vi vill göra det igen bara.

Bauti: Faten blev mycket uppskattade. Det var en mycket bra present.

• Carma07

Tezz: *fniss* Då förstår jag. En punch rymmer ju i den budgeten. Jättenyfiken vad det är för någon du har köpt. Måste också få klart mina tackkort och räknar med att få det fixat imorgon. Vi kan snacka mer om det på måndag.

Frujj: Skickar länken från Eniro. Det är de två översta som jag tänkte på.
    gulasidorna.eniro.se/query&search_word=thai+restaurang&geo_area=lerum

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5