• lilla lus

bantningstips!!!

HJÄLP... jag bara MÅSTE gå ner i vikt snarast!!! Skall om 2 veckor på Smekmånad ( konstiga människor är vi = ) åker på smekmånad INNAN vi gift oss) med en massa människor, sen tre veckor senare så ska vi gifta oss, å jag har fortfarande nästan 10 kgs övervikt (har lyckats gå ner 15 med svett gråt å svält... inte kul men.. börjar nu känna små panik att jag funderar på fettförbränningspiller eller nåt liknande..men vet inte vad. Någon som har erfarenhet eller tips?? PLEASE...

• Svar på tråden bantningstips!!!
  • Liinda_e

varför MÅSTE du gå ner i vikt snarast?
    av svält och tårar?
    Dör du annars?
    Jag tror snarare att du bara förstör en tid som man bör minnas med lycka inte bara minnas att du svälte dej hade ångest och hatade dej själv....
    kan du inte bara skita i att äta "dåligt" börja röra på dej varannan dag ät regelbundet och mycket grönsaker som är fantastiskt gott...
    ät bara sånt du tycker om..hetsa inte ..straffa inte dej själv...
    och snälla sluta banka skiten ur dej själv...det är inte värt det!

• lilla lus

Känner mej väldigt ofräch fet å ful, ska dessutom visa upp mej i en liten bikini snart, buhu.. men du har förståss rätt!!
    skulle önska att jag bara kunde skita i det å njuta, men..
    Jag älskar sallad, är ute å går varje dag minst en timme, rör mej på jobbet.. men jag gick upp för ett å ett halvt år sedan då jag gick på kraftiga tabletter efter en olycka.. sen har jag haft väldigt svårt att gå ner, håller på att trappa ner på kortisonet nu men jädxxr va svårt å gå ner.
    tycker att allt är löst, å dallrigt, men jag äter inte mycket onyttigt eller så utan mitt problem beror tyvärr på andra saker som sagt..

• thalia82

Inte kul när man inte är nöjd med sin kropp, men med så här kort tid skulle en skönhetsbehandling göra mer nytta än panikbantning. Ät gott, men nyttigt. Ingen mår bra av att du pinar i dig nyttigheter du egentligen inte tycker om.
    Skäm bort dig själv med en spabehandling får att få lyster i huden. Känner du dig obekväm men att få massage så satsa på en ansiktsbehandling istället.

Hoppas ni får jättetrevligt på resan!

• Liinda_e

brun utan sol dusch är oxå bra...man känner sej alltid lite finare med färg på kroppen...

• Liinda_e

fixa fina naglar...plocka färga brynen...
    köpa fina smycken
    gå till en stylist och få ny frisyr
    det MÅSTE finnas en bättreväg för dej nu än svält...
    du ska ju vara lycklig...fokusera på det viktiga i livet...
    ni åker på den här resan för att ni har funnit varandra och älskar varandra...
    inte för att du tycker att du är ful....

• Skottdagen2008

2 veckor är för kort tid. Du hinner kanske få bort 2 kg, men ge dig inte i akt med en svältkur för då förlorar du hudens lyster och håret kan bli av sämre kvalitet och det vill du inte ha nu.

Köp dig en snygg, dyr bikini, i rätt strl. Gå framför spegeln och sträck på dig. kan känns töntigt, men om inte du älskar dig själv så speglar du inte det till andra och du vill stråla på din dag och det gör du om du tycker du är snygg. Din m2b älskar dig för din skull, han vill ha hela dig.

De där sista "snygg"kilona ska du ta för din hälsa och känsla, men nu är det för kort tid för att gå ner på ett bra långsamt sätt.

Grattis till de 15 du ändå har lyckats gå ner. Se det som en vinst och inte att du har 10 kg kvar. Du kunde ju faktisk ha haft 15 kg till om du inte hade gått ner dem.

Ni kommer att ha det underbart ändå.
    Kram

• lilla lus

Toppen bra förslag!! Tack, har inte ens tänkt så långt!!
    Ska ringa på en gång å boka en tid faktiskt å gå och sola.
    Som sagt, bättre brun å fet än blek å fet = ))
    nä, helt sant , bra att få skriva av sig lite ttråkigheter så här inför helgen..
    Å tack för alla uppmuntrande råd å tips,

• Skottdagen2008

Eller inte om mam inte gillar att bli brun..... jag gillar mig bäst i egen kulör, vit som snön

Liinda_e skrev 2007-09-28 15:16:00 följande:
    brun utan sol dusch är oxå bra...man känner sej alltid lite finare med färg på kroppen...
  • Zozo

Och framför allt; sträck pa dig och sätt pa dig ditt vackraste leende! Genast blev du vacker, till skillnad pa hur du skulle sett ut blek och glamig efter tva veckorshäxkur som max skulle tagit bort tva kilon vatten ända.
    Ta resten efterat om du fortfarande vill ga ner.

Svar på tråden bantningstips!!!