• Bella30

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Vilken florist har ni anlitat till att göra brudbukett, corsage, kyrkdekorationer, blommor till middagen osv...?
    Knistad anlitar Blomsterhallen i Skövde, så jag funderar på att gå dit oxå, så att allt blir färgmatchat & passar i hop.
    Alla trycksaker är oxå beställda nu från Spira kort-design. Kommer bli urfina!
    Birdezilla? Jag?!

• Bella30

Birdezilla = Bridezilla

Skriver på BT samtidigt som jag jobbar... hihi...

• Bella30

Oj, jag vet inte exakt...
    Jag tror att de ligger på c:a 25-30 kr/st beroende på vilket papper osv man väljer. Vi har fått provkort som är designade efter de färger vi har i temat (vitt, vårgrönt & silver).
    Vi beställer allt därifrån (inbjudningar, vigselprogram, placeringskort, menykort, & tack-kort) så vi får nog -20%.
    Mickes tös skrev 2007-11-15 16:48:53 följande:

Vad kostar det att beställa kort därifrån?Jag har inte bestämt någon florist ännu, jag kollar runt fortfarande
  • Bella30

Jag är säker på att era trycksaker kommer bli fina!
    Vilka färger har ni valt?

Mickes tös skrev 2007-11-15 16:56:04 följande:

okej, ja det ligger högt över våran budjet, så jag får fortsätta med att fundera på hur jag ska tillverka egna...
  • Bella30

Fiiint!
    Mickes tös skrev 2007-11-15 17:01:42 följande:

lila och cremé eventuellt lite blått eller någon sommargrön också
  • Bella30

Ja, svårt att få tag på = dyrt.
    Jag var inne på att ha en bukett med liljekonvaljer, eftersom vi gifter oss i början av maj... Men, nu är jag osäker på det eftersom EN stängel kostar c.a 40 kr pga de nog måste beställa dem från Holland. Och en bukett måste ju innehålla minst 100 stänglar för att bli fin = 4000 kr (!!)

Mickes tös skrev 2007-11-15 17:12:59 följande:

hoppas på det, verkar bara lite svårt att få tag i lila rosor, inte helt vanligt verkar det som... men men det blir nog bra ändå... alltså det finns ju lila rosor men de verkar ovanliga vilket leder till att de är dyrare och jag vill inte lägga alltför mycket pengar på en brudbukett, för mig är den lite underprioriterad...
  • Bella30

Ja, helt klart.
    Max 2000 kr för en brudbukett!
    Mickes tös skrev 2007-11-15 17:25:10 följande:

oki, det låter ju inte ens tänkbart... känns i alla fall en aning dyrt för en bukett...
  • Bella30

Ok, vad menas med handbunden?
    Mickes tös skrev 2007-11-15 17:35:42 följande:

max 1000 för mig, ska ha handbunden...
  • Bella30

Jag pratade med fotograf Doverholm i dag för att boka dem till bröllopet. Jättebra service & trevliga...
    MEN de säljer inte fotona som tas högupplösta digitalt, endast lågupplösta. Det betyder alltså att man bara kan titta på bilderna i datorn .

Nu vet jag inte vilken fotograf vi skall välja.
    Ville ju ha Doverholm!
    Vilken fotograf skall ni välja??

• Bella30

Ja, de tar verkligen underbara foton!
    Våra vänner som gifte sig i somras blev toknöjda med sina foton!

Mickes tös skrev 2007-11-16 15:46:41 följande:

Är inte Doverholm jättedyra?Fast de tar ju jättefina bilder förstås...
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)