Inlägg från: BröllopSala |Visa alla inlägg
  • BröllopSala

Nu är vi herr och fru Hortans!! (lååångt!!)

Ja, nu är det vi!!
    Lördagen den 15 september, var vår dag.
    Vaknade 06.00, åt frukost, min frisör kom 07.00, Tobias åkte iväg till lokalen, jag blev fixad och superfin i håret. Barnen var hos farmor och farfar, så jag hade bara mig själv att tänka på.
    Ringde till min syster som skulle vara tärna, hon säger att hon hade ätit en dålig pizza dagen innan och hade sprungit på toa hela natten....ojoj hur skulle det gå. Sminket var 10.00, jo, men nu mådde hon bättre så jag packade in mig, klänning och blommor i bilen...iväg till syster och vidare till sminket. Emma fick i sig ett halvt äpple.
    Jag blev väldigt nöjd med sminket, kunde jag vara så söt...
    Vi gick till mitt jobb för att äta lite och byta om. Jag åt en smörgås, Emma en kopp te och lite mer äpple...
    Precis när jag skulle ta på mig klänningen tycker jag att det saknas något...underkjolen, låg kvar hemma i hallen. Ett litet telefonsamtal till toastmastern, som efter en kvart kom med kjolen. Emma springer in på toa alldeles askgrå i ansiktet och det lilla hon hade i magen kom upp...men sedan mådde hon bättre sa hon.
    Klänningen satt som ett smäck, och blommorna var helt underbara, Emma var jättesöt.
    Iväg till fotografen där jag fick se Tobias och våra små näbbar Anton och Alva ( våra barn )De var så fina, tårarna var nära. Fotot gick bra, vi fick vara inne i studion, för vädrets makter var inte riktigt på vår sida.
    Sedan vilade vi lite innan kyrkan hemma hos Tobias föräldrar, sedan en kvart innan kom vår bil för att köra oss till kyrkan, Anton var alldeles överlycklig för att få åka en så fin "raggarbil" Alva tvärvägrade.
    Innan ingångsmusiken började så gjorde fjärilarna sig till känna. Sedan öppnades dörrarna och kyrkan var full med släkt, vänner och arbetskamrater.
    Emma och min bror Adam sjöng Vivo pe lei, sedan var det psalm, och därefter skulle Emma sjunga Som en vind i ditt hår, men i slutet av den höll hon på att svimma så hon fick avbryta. Efter vigselakten sjöng jag "Du är allt" för Tobias, som en liten överraskning. Det var svårt att sjunga när jag såg hur tårarna steg i ögonen på Tobias. Som utgångsmusik sjöng Emma en egen version av " Du är min man ".
    Festen efteråt var precis som vi ville ha den, tyvärr kunde inte Emma vara med då hon var så trött. Annika min andra lillasyster hade oxå fått förhinder, morgonen den 15 nedkom hon nämligen med en liten Alexander. Så hon och sambon Peter hade inte varit med under vigseln heller.
    Tillbaka till festen, kvällen var helt underbar, maten super och tårtan precis som vi ville ha den. Valsen blev så romantisk som vi hade hoppats och bröllopsnatten lämnar vi åt fantasin...Hotell Arkad i Västerås...Tack!!
    Ni som har bröllopet framför er...njut av varenda sekund även om det inte blir precis som ni har planerat...vi hade en helt otroligt underbar oförglömlig dag tillsammans med fsmilj och vänner. bilder finns på toberi.weddingannouncer.com

• Svar på tråden Nu är vi herr och fru Hortans!! (lååångt!!)
  • BröllopSala

Det är en låt av och med Shirley Clamp, den är jättefin.

"Du är allt jag nånsin önskat, du är allt jag nånsin drömt.
    Du är den som får mig minnas alla drömmar jag har glömt, och du är den som får mig hoppas, du är den som får mig le, all min kärlek får du bära hela livet vill jag ge."

Det var första versen...jag sjöng den en gång tidigare på ett annat bröllop, det kändes lite bakvänt....visste inte vem jag skulle titta på, men nu när jag sjöng på mitt eget bröllop och kunde titta min man rakt in i ögonen så kändes det sååå rätt!!

Ha det bra.

• BröllopSala

Majsanna...ni var jättefina...visst kände man sig som en prinsessa hela dagen.

Svar på tråden Nu är vi herr och fru Hortans!! (lååångt!!)