zukigirl har blivit zukiwife! :-)
Och då var det avklarat! I lördags blev jag fru. Herregud vilken dag! Jag vet inte hur jag ska beskriva den men det var kaos, glädje, stress, glädjetårar, skratt och fullkomligt underbart! Det är först nu som jag har börjat landa. Jag är helt slut och likaså min älskade make. Jag måste liksom känna på det ordet hela tiden... Rulla det i munnen som man gör när man provsmakar vin. Min make. Ahhhh..... UNDERBART!! Så fort jag fått bilder från fotografen så ska jag lägga upp dom.
Till alla er som väntar på ER dag: Ni har något helt fantastiskt att se fram emot!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-04 11:48
Skrev hela berättelsen inne i tråden men lägger den här med:
Här kommer min story. Dagen innan var det nästan full storm här. Blåste som satan och väderrapporten gjorde en inte gladare till sinnet. Regn skulle det bli hela lördagen. Bådade inte gott. Jag skulle binda min bukett själv och göra tårtorna denna dagen. Tårtorna var inte färdiga förrän vid 12 på natten pga en massa saker som kom emellan. Sen hem och snabbt binda buketten. Gick o la mig men det var omöjligt att somna. Sista gången jag tittade på klockan var den halv 4! Upp igen vid 8 och gjorde mig i ordning för att åka till frissan (ösregnade ute). Där fick jag håret upprullat och friserat, naglarna fick en manikyr och ansiktet fick lite spackel. Hade två vänner med mig. Dom fotade och hade tagit med sig champagne. Var jättemysigt. Under tiden hade det slutat regna och solen kikade faktiskt fram. Problemet var att det tog 1 timme längre än beräknat så snabbt hem och ta på klänningen och sen iväg igen för snabbfotografering. Hann inte med så många bilder men förhoppningsvis vart dom bra. Sen tillbaka in i bilen och till bygdegården där vigseln var. Kliver ur bilen och mina barn kommer emot mig. DÅ bryter jag ihop! Dom var så fina så jag började böla. In i lokalen så inte gästerna ska se mig. Efter en stund kommer min mamma och mina systrar och kikar efter mig. Min ena lillasyster började gråta när hon såg mig och då var det ju kört för mig igen. Vigseln gick snabbt. Som utgångsmusik hade vi valt en AC/DC-låt. Vilket liv det blev på folk! Dom klappade takten och visslade. Suveränt! Lite mingel en stund med fotografering av gästerna sen middagen. Den gick smärtfritt men drog ut på tiden så vi var inte färdiga med mat och kaffe med tårta förrän vid 22 tiden. Bröllopsdans med överrasknings-linedance. Det var väldigt uppskattat kan jag säga. Sen kastade vi brudbukett och strumpeband. Oxå uppskattat. Dom nästan slogs! Sen var det fest med dans o karaoke. Vi lämnade lokalen vid 2. Då var det full fart fortf! Så, nu har ni fått veta lite mer.