• stjärna07

Tips på frågor/lekar

Behöver massor med tips på "husfrutest", frågor om M2B ellar annat skoj man kan göra på möhippan mellan de "bokade" aktiviteterna. Det står helt still i huvudet..............

• Svar på tråden Tips på frågor/lekar
  • True love is forever

Jag och mina värninnor kom på någon lek, men ritar upp en bild(behöver inte vara exakt kan vara en streckgubbe) av fästmannen/brudgubben på ett ganska stort papper sen ritar man en bild på en näsa eller nått annan kroppsdel(ja fantisera själv) och klippa ut det, och sedan ska bruden och vännerna pricka rätt, lite kul och se vart kroppsdelen hamnar.

Det är vad vi har kommit på. Kanske lite barnsligt, men när man ska gifta sig har man rätt och slappna av och vara barnslig ^^

• Gullan82

Detta är ngt som jag också behöver massor med tips på.

Jag har varit på en möhippa och där frågade man vanliga "husliga" saker i husmorstestet som :sockerkaksrecept och lite sånt.

Dom hade också satt ihop lite frågor om bruden/gummen som ställdes på hippan/sexan och svaren på dessa lästes sen upp på bröllopet.
    Det kanske vi gör men vi kommer inte läsa svaren på bröllopet, kanske sätter in dom i slutet på albumet från hippan.

• miss u

På min systers möhippa anordnade vi en 5 kamp som gick i kärlekens tecken. Var grenar som Amors pilar (pilkastning), Kasta vigselring (färgade plastringar och hade sånt där "kors" med fem pinnar, kommer inte på vad det heter just nu), Kasta brudbukett (hade plastblommor som man skulle kasta baklänges över huvud á la amerikansk film), Kärleksdryck (dricka Hallonsoda så fort som möjligt, kan bytas ut till valfri drick i röd färg) och Vänskapsband (äta upp godissnöre så fort som möjligt). Det var riktigt kul! Fast då ska man ju helst vara utomhus. Sen finns det säkert andra grenar man kan komma på.

• Gullan82

Vilka frågor kan man ha på husmors testet??

Svar på tråden Tips på frågor/lekar