• hannis83

slut på p-piller! äntligen!

bestämde mig för att sluta med p-pillar för några veckor sen och igår var första dagen på två år som inte avslutades med att tugga piller! läste en sån jäkla bra artikel för nån vecka sen av hon som är "modeorakel" på expressen, hon berättade om hur p-pillrerna påverkade henne psysiskt, att man blir upprörd och gråter för mina lilla sak etc, att det faktiskt blev ett hinder i hennes karriär!

nu är jag lite nyfiken på hur andra som också slutat med p-piller upplevde att dom förändrades? blev du gladare/surare, piggare/tröttare etc?

• Svar på tråden slut på p-piller! äntligen!
  • lilltjejan

jag slutade med mina i början på juli i år efter 10 års knaprande, förut var ja alltid ledsen, arg, sur ja name it ja va det... nu är ja bara världens lyckligaste... visst kan ja väll fortfarande få anfall å tycka att livet suger men inte på samma sätt...

ja slutade av just den anledningen att dom förstör kroppen, barn planerar vi ta efter bröllopet för ja vill kunna va fiiiin i fiiin klänning på vår dag :D

• LizaStina

Jag slutade med mina p-piller efter ca:14 år. Jag gick ner 5 kilo, blev gladare och lyckligare helt enkelt. Kommer aldrig mer att ta hormoner då jag tydligen är som en häxa. Nu har jag kopparspiral istället och det fungerar jätte bra.

• tattar-Emma

Livet fick färg igen den dag jag slutade. Aldrig igen!

• Zozo

Jag fick megaproblem när jag bytte fran en p-pillersort till en annan (den första sorten funkade dock jättebra, utan biverkningar). Nu har jag kopparspiral sedan snart 10 ar.

• Miss (snart mrs) A

Jag hade käkat i nästan 15 år, har endast haft två uppehåll på vardera 6 mån. När jag slutade gick jag upp några få kilo i vikt, mår bättre och är inte riktigt lika labil längre. Till och med kompisarna har lagt märke till att jag verkar må bättre och inte är så arg som jag brukar vara - det är ju alltid trevligt!

• gottfrid

Jag slutade med p-piller bara så där en dag, för jag stod inte ut med mej själv eller livet.Allt blev betydligt bättre plus sex livet.Innan var lusten helt borta. Plus att jag sakta men säkert gick upp i vikt.Aldrig mera ,nu har jag hormonspiral har inte kännt något liknade alls.

• ntlove83

Jag gick väldigt mycket ner i vikt när jag slutade. Jag slutade äta för snart två år sedan. Det tog ca sju månader innan jag blev "normal". Jag hade inte haft min "vecka" under två år när jag åt "pills", det var ett lyx men samtidigt ett orosmoment så jag beslöt mig för att sluta äta dem

• hannis83

vad intressant att vissa går upp i vikt och andra ner! själv gick jag upp i vikt av att börja äta p-piller så förhoppningsvis kan jag få gå ner nåt kg nu!

• hannis83

...fast helst vill jag få tillbaka sexlusten och sluta gråta över minsta lilla sak!

(var inne i en affär och frågade efter att speciellt halsband, expediten sa att dom var slut och då började jag gråta...eh, ostabilt? hahaha, stackars expediten! grejen är ju att jag faktiskt inte blir SÅ ledsen men tårarna bara kommer ändå, detta har verkligen ökat sen jag började med p-piller, hoppas jag kan bli lite tuffare nu! inte gråta över halsband...)

• icra

Jag slutade för ett par månader sen, hade ätit i 15 år. Kommer aldrig börja igen! Känner mig som en ny människa, har känt mig lite avdomnad och som i ett töcken innan men nu är det full fart Sexlusten kom tillbaka och allt kändes mycket roligare, man är mer levande tycker jag. Nackdelen är att jag börjat fått enstaka finnar sen jag slutade - lite konstigt kanske...

• gottfrid

Detta är lite hemskt att läsa eller hur? Tänk så många som går runt och mår såhär, galet!!!!!!!!!!!!!

• hannis83

visst är det!
    hur många här fick höra ngt om biverkningar (förutom möjligt rent fysiska, typ "du kan få propp, fast det får nästan ingen") när man fick p-pillrerna utskrivna?

inte jag iallafall!

jag skulle nog tänkt två gånger extra om jag fått höra att man tappar sexlusten (japp), går upp i vikt (japp) och blir ett grinande monster så fort minsta lilla sak går emot en (japp)

• Bella 81

När jag började med p-piller andra gången upptäckte jag att det var därför jag jämt hade lätt huvudvärk... Aldrig mer säger jag. Tyvärr tar det en evighet innan man blir helt normal igen.

• Brud 080823

Hej på er!

Jag började med p-piller för 12 år sen och har aldrig gjort något uppehåll. Till skillnad ifrån er andra så kan jag säga att jag inte mår dåligt utav att knapra pillerna. Sexlusten finns där, jag är nästan aldrig ledsen eller arg utan orsak så det ska bli väldigt intressant när jag ska sluta..

Jag bli väl en sexgalning som går och gapskrattar hela tiden

• 2008-08-09

Här är en till som precis har slutat med p-piller! Väntar med spänning nu på vad som ska "hända" med mig. Hoppas tex på att de kilon som kom till i och med pillren, ramlar bort lika fort nu! ..Sen hoppas jag dessutom att mitt humör stabiliserar sig lite..
    Slutade äta ungefär för 1 vecka sedan och jag undrar bara...är det nån mer än mig som har känt av "övergången"..Alltså det måste ju bli en liten omställning för kroppen att INTE få dessa hormoner i sig..
    Jag undrar, därför att sista veckan har jag varit helt HOPPLÖST LEDSEN/ARG och speciellt TRÖTT..
    Detta kan ju bero på många orsaker och behöver ju inte ha med detta att göra...hoppas det försvinner och att jag blir gamla glada jag igen!

• Celebriän

Jag har inte ätit p-piller på flera år nu, frågade min sambo om han kom ihåg hur jag var då jag gjorde det, och karlstackaren blev alldeles vit i ansiktet och bad mig att "snälla börja inte igen" Summerar väl ganska bra hur jag var. Jag grät och mådde illa om vart annat, var yrslig och minsta motgång gjorde mig rejält deppig. Jag minns att det gick lite upp och ner några veckor efter att jag hade slutat också, men det tar ju tid innan "skiten" går ur. Känner igen det som 2008-08-09 skriver; var också trött och arg strax efter jag hade slutat. Men det var bara en period och sen var jag back on track igen.

Trivs bättre som mitt glada spralliga jag, visserligen är jag fortfarande yrslig emellanåt, men så har jag ett väldans lågt blodtryck till vardags.. :o)

• 2008-08-09

celebriän: Det finns alltså hopp om att jag också blir "normal" igen då! Skönt!!

• Krystal

hmm...intresset lästning om hur olika man kan vara med och utan piller.
    Jag har i.o.f.s aldrig ätit p-piller...men när jag läst hur man kan reagera på dom (under och efter) tror jag jag är glad över att inte behöva gå igenom det, hela processen att bli "normal" igen..

• Lajsan

själv har man ätit piller i ca 10 år, kanske dags att sluta när man läser allt detta, man vad ska man byta till? Planerar att kanske sätta i gång med bebisproducering om ett år

Svar på tråden slut på p-piller! äntligen!